Konco-konco ku

Sunday, July 8, 2012

PAS TERDESAK CARI DANA PILIHANRAYA!! KOTOR MASJID KERANA PAS!!

Punyalah terdesak PAS sekarang ni bila tiap hari asyik fikir pasal menuju Putrajaya. Boleh dikatakan setiap masjid di Selangor ni akan diletakkan tabung dana PRU-13 PAS selepas solat Jumaat. JB tak nak complain tentang macam mana PAS cari duit tapi rasanya orang lain yang bukan hendak berpolitik sangat mungkin dah semakin meluat dan menyampah dengan parti kononnya Islam ni.

Nak pilihanraya kutip duit rakyat, nak buat masjid kutip duit rakyat, nak buat jalan pun kutip duit rakyat. Kata negeri pakatan yang bebas hutang dan punya pendapat tertinggi berbanding negeri BN jadi takkan nak buat masjid dengan jalan pun nak minta duit rakyat jugak?

Ambil contoh Selangor yang katanya banyak duit dan maju tapi kenapa kerajaan negeri tak bagi sumbangan kat projek-projek untuk rakyat ni? Takkan simpan duit kot nak bagi tunjuk kat rakyat yang duit kerajaan negeri banyak dan apa-apa projek untuk rakyat terpaksa keluar duit penyokong sendiri sebab nak bagi peluang kat rakyat untuk sama-sama buat pahala derma. Saham akhirat katanya.

Inilah pemimpin pakatan yang korok! Tau cari duit tapi sayang, BODOH tak tau nak pakai duit untuk kepentingan rakyat. Atau duit semua dah habis melabur kat Singapura? Tengok DAP tak buat derma pun. 

7 comments:

  1. kalau aku org bandar tun razak, aku bagi penendang peti sakau duit rakyatt tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju sangat...kalau jumpa kotak mintak sedekah tu...buat-buat langar...merosakkan masjid...Ntah-ntah penipu yg kutip duit tu...masuk poket sendiri.

      Delete
  2. JGN...BANYAK DUIT TU...
    AMEKK BAWAK LARI JEERRR...HAHAHA

    ReplyDelete
  3. Yang sebenarnya mereka ni bukangnya tak berduit tetapi dah biasa dengan jalan mudah. Orang kalau dah biasa menggemis dapat dua tiga puluh ringgit sehari memang dah baloq nak buat kerja, lebih baik buat tebal muka menggemis sepenuh masa.

    ReplyDelete
  4. Dah bertahun2 duk kutip duit..merata rata tempat..kalau dikira ..dah bergunung2 duit dia orang pungut...tapi kemana pegi nya duit itu semua??/

    ReplyDelete
  5. lebih mulia kutip derma ikhlas dari nampak baik jer tetiba rembat duit rakyat kluar paper sana sini..peragai haramjadah tak bertamadun

    ReplyDelete
  6. Wooii...takyah bising laaa....ko nak sedekah bagi je....taknak sudah. Bukan nya paksa. Dasar kedekut taik idung masin.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...