Konco-konco ku

Sunday, July 1, 2012

IJAZAH UNISEL TAK LAKU!! SELANGOR BERDEPAN KRISIS MAHASISWA!!

Graduan UNISEL bakal berhadapan dengan krisis paling buruk dalam abad ini apabila sijil lepasan UNISEL tidak laku jika pakatan haram terus memerintah negeri Selangor. Penglibatan orang politik dalam pentadbiran UNISEL dilihat menjadi liabiliti dalam pentadbiran UNISEL kerana campur tangan dan decision-making tidak dapat dilakukan oleh pihak akademik sahaja. 

Kenyataan terbaru dari Timbalan Pengerusi BN Selangor Datuk Seri Noh Omar hari ini ada kebenarannya.

Ini kerana tindakan pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melantik individu yang terlibat dalam politik sebagai Lembaga Pengarah Unisel banyak mempengaruhi tindakan dan keputusan universiti itu.

Beberapa tokoh Politik yang diletakkan bagi jawatan Board Of Director termasuklah ADUN Hulu Langat Che Rosli Che Mat dan Faekah Husin yang kini sarat dengan pertuduhan pecah amanah dari kalangan Pimpinan PKR sendiri.

Sanggupkah kita membiarkan anak-anak kita yang masih menuntut di UNISEL tergadai masa depannya semata-mata kerana kerajaan Selangor yang semakin gelap mata merompak hasil negeri. Atau adakah kita sanggup melihat graduan UNISEL menganggur kerana tidak habis belajar dan hanya pandai berpolitik sepanjang masa semasa belajar. Fikirkan.

No comments:

Post a Comment

comment please.....