Konco-konco ku

Thursday, March 22, 2012

TEMPEYEK!! CELENG MAKIN MELAMPAU!! WAJIB SAMAK..

Gambar ini diambil pada hari ahad 18 Mac 2012 di Madrasah Itifiqah Ad Diniah Rumah Pangsa 4 Tingkat Kampung Kerinchi, Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Gara-gara program politik PKR anjuran Nurul Izzah, beberapa orang wartawan Cina ini telah memasuki surau dengan berseluar pendek dan berkasut sambil makan di dalamnya. Apakah ini?

Agak sedih juga tengok penerimaan kaum Cina ini yang berhaluan songsang dan tidak boleh menghormati rumah ibadah umat Islam. Adakah PAS dan PKR tidak cukup mendidik mereka-mereka ini? Adakah ini juga salah UMNO yang membina surau ini untuk umat Islam? Adakah mereka akan meletakkan kebiadapan mereka ini di bahu UMNO yang membuka surau ini untuk umat Islam beribadat?

Bukan hendak membanggakan orang luar, tetapi inilah hakikatnya bila mana kita lihat isteri kepada Presiden Amerika, Michele begitu menghormati kawasan ibadah agama lain walaupun dia bukan beragama Islam. Menutup aurat, bertudung, membuka kasut adalah perkara yang sepatutnya Cina di Malaysia ini tahu kerana mereka lahir dan dibesarkan di Tanah Melayu yang agama rasminya Islam.

Bukan hendak menghangatkan lagi isu tetapi untuk kita sama-sama lihat sejauh mana kebangsatan Cina ini. Memang agak rasis jika dengar tetapi rasiskah kita jika kita menegakkan kebenaran dan mendaulatkan kesucian Islam itu? Rasis kah kita jika kita bercakap tentang hak kita? Rasis kah kita jika kita selalu menyokong bangsa sendiri?

Mari kita sama-sama menunggu apa reaksi PAS. Apa kata Nik Aziz. Apa kata Hadi Awang. Apa kata Mat Sabu. Islam itu Melayu, Melayu itu Islam. DAP RASIS FOREVER!!!

5 comments:

  1. Bangsattttttt.....celaka kau Kapir... Kenapa takde orang amek tindakan?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. x baik ckp2 kapir..tau x apa itu kapir...org2 yg x ikut ajaran yg agama sebenar....yg mabuk,main ppuan,x sembahyang 3 kali berturut2 jumaat,,,2 pon diangap kapir sbb x ikut kehendakNya..pikir dulu sblm komen,,,,x percaya rujuk kpade org pakar agama...yg ilmu tertinggi..setakat ijazah ni x payah la

      Delete
  2. ala, jgn guna bini Obama. guna Queen Elizabeth yang merupakan ketua Kristian di Britain. Baginda menutup aurat ketika melawat masjid. comel jer tengok baginda The Queen. itu baru contoh menghormati agama orang lain

    ReplyDelete
  3. ini menunjukkan parti pembangkang meletak[mengutamakan] politik diatas dan ugama[termasok islam]dibawah.seperti negara singapura dan negara2 bukan islam yang lain.

    ReplyDelete

comment please.....