Konco-konco ku

Tuesday, March 13, 2012

WARGA TUA DI SEKSA DAP PENANG KERANA RM100!!

Ribuan warga emas terpaksa berdiri dan beratur sejauh 1/2 kilometer semata-mata mahu mengambil duit rasuah dari kerajaan DAP Penang. Dah tua-tua pun kena buli lagi. Kesian. Lebihan dari duit haram yang entah dari mana sumbernya yang diberikan kepada rakyat Penang, maka diberikan jugalah duit itu sebagai gula-gula untuk penduduk Penang. Dimaklumkan, hanya Penang sahaja yang bagi duit macam ni, tidak bagi kerajaan negeri pakatan yang lain seperti Kedah, Selangor dan Kelantan. Rupanya 3 negeri pakatan yang lain ni lagi pelahap dari DAP sebab dah habiskan duit untuk kroni-kroni mereka je.

Berbeza sungguh dengan pendekatan yang diambil oleh pemimpin kerajaan Barisan Nasional yang mengutamakan rakyat khususnya warga emas ini. Tidak suruh berdiri atau beratur panjang. Siap pemimpin tu sendiri turun bawah bagi sumbangan BR1M sorang satu. Dahsyat. Sungguh berbeza pendekatan yang diambil oleh BN. Kita dapat lihat nilai RM500 bukan hanya terletak kepada wang itu sendiri tetapi nilai sentimental yang menunjukkan kerajaan BN pimpinan DS Najib ini begitu komited dalam menyalurkan sumbangan kepada rakyat. Bukan besar nilai RM500 bagi orang yang senang, tetapi amat besar bagi orang yang tidak berkemampuan. Siap ada yang menangis dan berpeluk ucap terima kasih pada pemimpin yang memberi. Begitu dahsyat impak BR1M. 

KRONI??Haaa...tengok sendirilah beb siapa bagi kroni? Tengok gambar 1st tadi iyalah banyak keroni sebab yang beratur panjang tu kebanyakannya adalah orang Cina. Confirm lah sepupu, atok, moyang DAP. Ni pakcik tak sedar diri ni siap pakai baju bershit lagi. Lagi mau cakap BR1M bagi kroni je ke?
Tapi ada juga orang tua nyanyok ni yang suruh puak-puak depa jangan dok meroyan sangat dengan BR1M ni sebab katanya duit BR1M ni adalah haram kerana BN yang bagi. Terus jatuh hukum haram. hahaha.. Jadi, kesimpulannya Pakatan Haram memang dah nazak menjelang PRU13 ni. Fikirkan.

4 comments:

  1. Bantuan rakyat 1 Malaysia di kelantan,mesti semua sapu punye la.rakyat malaysia mana taw malu.support pr tpi duit bn angkut jgk.

    ReplyDelete
  2. kalo nk tahu la...sy kerja bank..tp org yg dpt brim ni suka sgt merungut2...xleh tggu sekejap...dh la dpt free...dtg bank nk bising2...xtau ker kite x cukup staff..pas tu marah2 kata staff bank lmbt..bank dah la 2 tingkat...staff terpaksa turun naik...

    ReplyDelete
  3. pok nik tu da tua...nyanyok!!!ulamak pe bendanya...alamak ada lar..tokoh ulamak langsung tadak

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...