Konco-konco ku

Sunday, July 22, 2012

MELAYU PENANG TERUS DIANAKTIRIKAN OLEH CINA RASIS LIM GUAN!!!

Kesian pulak tengok Melayu Pulau Pinang yang semakin dipinggirkan dari arus peningkatan ekonomi sendiri oleh regim DAP. Mana lagi nak pergi, mana lagi nak mengadu. Sendiri undi merana sepanjang zaman. 

MPPP yang bertuankan Cina Rasis Lim, telah menghalang peniaga-peniaga Melayu dari terus berniaga di Pulau Pinang walaupun dalam bulan Ramadhan ini. Pihak PBT dengan arahan Lim telah mengarahkan peniaga-peniaga ini berpindah dari Jalan Penang ke Jalan Phee Choon yang bukan kawasan tumpuan pengunjung.

Alasan yang diberi adalah jika mereka terus meniaga, maka jalan akan sesak dan menyusahkan orang ramai terutama peniaga-peniaga Cina dan India yang ada disitu. Peniaga Cina diberi kawasan yang sungguh strategi ditengah bandar manakala peniaga India diberi kawasan yang dipanggil Little India tetapi malang bagi peniaga Melayu yang dipinggirkan dan diletakkan jauh dari kawasan tumpuan.

Semua ini bersebab. Sebab Melayu tidak boleh bagi muka di Penang. Takut nanti Melayu kembali berkuasa dan Cina dah tak dapat apa-apa. Maka terkuburlah cita-cita nak jadikan Penang sebagai Singapura ke-2.

Tak paham bahasa lagi ke? Melayu Penang langsung tak berguna pada Lim Guan Eng laa... 

3 comments:

  1. WA SULAH KASI LU RM 100 (BETIS) TALAK CUKUP KA??? LAGI MAU PAHA (BENIAGA BUSAT)???

    ITU PAHA LU TALAK FAHAM KA???

    ITU PAHA UNTUK WA MUNYA OLG KEY

    ReplyDelete
  2. TANPA deb, hierarki ekonomi tentunya akan kembali ke pra 1969. keadaan ini mungkin kondusif untuk pas dan pkr tetapi apakah ia kondusif untuk atas pagar?

    ReplyDelete
  3. lu tolong wa maka dapatlah wa jalankan konsep "mutiaraan mutiara" di Pulau Mutiara.

    sebaliknya

    wa tolong sama lu di kota darul naim apa lu sulah buat?

    ReplyDelete

comment please.....