Konco-konco ku

Thursday, May 10, 2012

KRISIS AIR SELANGOR: KALAU TAK ADA AIR MACAM MANA AZMIN NAK MANDI WAJIB??

Hari ini Khalid Gagap telah sewenang-wenangnya memutarbelitkan titah DYMM Sultan Selangor dalam menangani isu air di Selangor. Beliau menyifatkan titah Sultan Selangor adalah ditujukan khas kepada Kerajaan Persekutuan yang tidak mahu membebaskan syarikat konsessi air Selangor, SYABAS, kepada Kerajaan Selangor di bawah pakatan.

Dari kenyataan Si Gagap ini kita boleh tafsirkan yang Kerajaan Pakatan Selangor ini sebenarnya tidak ada niat pun hendak membantu rakyat Selangor dalam krisis air 2014. Mereka hanya memikirkan untuk membeli syarikat SYABAS supaya janji pakatan yang tidak tertunai dapat ditunaikan dengan secepat mungkin sebelum PRU akan datang.

Khalid Gagap dinasihatkan jangan main tarik tali. Isu air adalah di bawah tanggungjawab Kerajaan Negeri Selangor bukan di bawah bidang kuasa Persekutuan. Persekutuan tidak masuk campur tentang salah laku atau segala macam penjualan asset negeri. Persekutuan hanya bersimpati dengan nasib rakyat Selangor yang berMenteri Besarkan seorang yang lambat bertindak. Cegah sebelum parah.

3 comments:

  1. Fuck you rubbish blogger!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, bahasa syurga Pork Nick tu..

      Delete
  2. Kenapa bengang sangat org atas tu..masalah air bro..hari2 minum air, mandi, masak, ambil wuduk, segala segilah kita memang perlukan air. So, kenalah bertindak. Jgn politikkan isu air bro..

    ReplyDelete

comment please.....