Konco-konco ku

Sunday, May 27, 2012

HEBAT FITNAH PAKATAN: BETUL KE NAJIB PAKAI RANTAI EMAS??

Hebat gila fitnah pakatan haram ni sampai percaya semua rakyat Malaysia yang PM Najib pakai rantai leher. Tapi betul ke PM Najib ni pakai rantai masa ucapan perasmian Hari Belia Negara 2012 semalam? 

Meh nak bagitau kebenaran tentang gambar yang digembar-gemburkan oleh blog-blog dan facebook pembangkang dari semalam hinggalah hari ini. Semasa PM Najib bagi ucapan perasmian semalam kelihatan beliau SEPERTI MEMAKAI RANTAI LEHER! Ia bukan rantai leher seperti yang difitnah pembangkang. Ia adalah sejenis alat komunikasi yang dinamakan "EAR-PIECE".

Seperti gambar di atas, EARPIECE dipakai oleh PM supaya ada orang yang akan memberitahu bila beliau patut menamatkan ucapannya supaya tidak terlalu lama untuk upacara perasmian dan alat komunikasi jika ada sebarang insiden yang tidak diingini berlaku. Tapi PM tak pakai EARPIECE semasa beliau berucap. PM hanya pakai alat itu semasa turun untuk bersalam dengan para belia. Ada saksi yang melihat PM pakai EARPIECE tersebut semasa hendak turun dari spentas. Dan jika alat ini tidak digunakan PM, maka beliau akan disangkut disebelah kiri dan nampak seperti rantai. Alat ini memang amat berguna semasa upacara formal seperti yang dihadiri PM dalam Hari Belia Negara 2012 semalam. 

Oleh kerana semua pengamal media diletakkan di sebelah kanan PM, maka gulungan wayar yang nampak dileher adalah seperti rantai. Tapi cuba perhati betul-betul gambar di bawah ni, ada macam rantai ke? Rantai emas ke silver?

Bertaubatlah wahai pencacai pakatan. Jangan dipolitikkan semua benda. Orang dah naik meluat tengok korang buat dosa berdozen-dozen. Fitnah memang dah jadi makanan pakatan.

14 comments:

  1. rantai emas kebendanya aku duduk depan skali tengok pm berucap mana ada rantai emas.

    ReplyDelete
  2. cai - tak takut dosa . semua confirm masuk syurga . Di PADANG MASYHAR nanti kita tipu la tuhan . Macam MAT SABU kata dalam tape NORMAH . "Bau bu*rit melekat di muka abang mah ....." ALA MAH JUNJUNG AJA QURAN TU . "tak mau MAH takut "

    ReplyDelete
  3. emas ker, silver ker..... pakai rantai tetap haram. bab tokok tambah psl rantai emas tu mmg aku xsetuju, tp ape kehalnya PM pakai rantai? mentang2 pegang kementerian wanita, keluarga & masyarakat sampai nk kena pakai rantai..... haram jadah btol

    ReplyDelete
  4. itu bukan rantai la mangkuk..itu EARPIECE la..nampak sgt ko ni bodoh la avanzator..

    ReplyDelete
  5. x pasal2 org panggil nko MANGKOK avanzator hehehee...

    ReplyDelete
  6. pakai rantai xpe lg yoep oii..jgn pakai bini org dahhhh lerrrr...

    ReplyDelete
  7. najib kena tunjuk alat tu macamana..kenapa ada rantai..tali yg ada ditelinga tu bukan rantai..tp di leher najib tu rantai..

    ReplyDelete
  8. http://amenoworld.blogspot.com/2012/04/najib-pakai-rantai.html

    ReplyDelete
  9. http://1.bp.blogspot.com/-7OMfunoFUSk/T4K7L2ShQLI/AAAAAAAAEoU/sF6szg4qHCM/s1600/najib+pakai+rantai+emas+macam+anjing.jpg

    ReplyDelete
  10. rantailah bongok..aku tgk berita malam tu.. memang Ada rantai Kat leher dia...

    ReplyDelete
  11. Ear piece kepala hotak kau..jangan menegakkan benang yang basah...jgn jadi cai bodoh... dah berkali2 najib pakai rantai..

    ReplyDelete
  12. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.
    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    ReplyDelete
  13. Bodoh ke bahlul ke atau bangang kau ni? Earpiece pun tak pernah tengok dan pakai, tak payah nak cakap Pakatan fitnah! Najib jelas pakai rantai:
    http://3.bp.blogspot.com/-AcAT8_JQjMY/T-Vhv-QU5eI/AAAAAAAAETI/wG3XLhJevbo/s1600/najib+pakai+rantai.jpg

    Earpiece yang ko tunjuk tu plastik. Habis datang mana pulak besi bearing ni????

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...