Konco-konco ku

Monday, May 21, 2012

PENDEDAHAN MENGEJUTKAN! SIAPA AMBIGA SEBENAR!!!


Terbaca komen-komen yang marahkan Ambiga dalam blog ini atau blog-blog yang lain.

Antara yang menarik perhatian adalah komen yang memanggil Ambiga sebagai par**.

Untuk makluman pembaca, rakan blogger MyMassa dah lama simpan maklumat 'sulit' Ambiga. Rasanya inilah masa sesuai untuk kongsi dengan pembaca SIAPA SEBENARNYA AMBIGA. Cuba tengok berita ini.




Kejayaan Ambiga mendapat liputan Brahmin Today, portal mengenai kasta tertinggi dalam masyarakat India. Malah portal tersebut juga mendedahkan rahsia peribadi Ambiga yang tak diketahui umum!

It is indeed a pride to Brahmins worldwide that one among their community was selected by the U.S.State Department among eight women selected from around the world to receive the 2009 Secretary of State's Award for International Women of Courage at the State Department March 11, 2009 in Washington, DC. Award a rare honour for a Brahmin lady.  
Ambiga Sreenivasan is the daughter of well-known and pioneer kidney specialist in Malaysia Dato Dr.G.Sreenevasan.Ambiga Sreenevasan was the President of the Malaysian Bar Council who is a high-powered, high-profile advocate for good governance, democracy, and human rights. Elected in March, 2007, Ambiga is the second female Bar Council president in that organization's history. Six months after assuming her leadership, she organized the "March for Justice," in Malaysia's administrative capital, Putrajaya, calling for judicial reform and investigation of a tape allegedly showing a key lawyer fixing judicial appointments and judges' case assignments. Her public actions, and an intense lobbying campaign, led to a Royal Commission and a finding of need for corrective action.  
Ambiga has also consistently supported the rule of law during her tenure, condemning the politically-motivated arrests of two journalists, and the government's banning of an ethnic Indian activist group and arrest of its members.For her devotion to the principles of judiciary and good governance she was awarded the title of 'Dato' by His Royal Highness the Sultan of Perak, a state in Malaysia.  
Dato' Ambiga's most controversial work is in the areas of religious freedom and women's rights. She has assertively confronted sexism in Parliament, taking her case directly to the public when necessary. "Gender equality is a responsibility of all Malaysians," she wrote in a press release that protested a politician's patronizing remarks. She successfully fought to amend Malaysia's Federal Constitution to ensure that women's testimony would carry equal weight to men's in Shari'a courts. She continues to fight for the religious freedom of women who convert to Islam upon marriage. Under current law, these women are not allowed to return to their original religions on dissolution of the marriage, regardless of the reason for its termination.  
As a result of her attempts to find legal solutions to issues that continue to generate inter-ethnic tensions and constitutional problems, Dato'Ambiga had received hate mail, death threats, and had even a Molotov cocktail thrown at her house. Hundreds of people from religious groups and conservative members of the government had protested at the Bar Council building in Kuala Lumpur and called for her arrest.  
In a country with a potentially volatile religious and ethnic mix, Dato' Ambiga has indeed courageously persevered in seeking answers from within the rule of law, and worked relentlessly and energetically for that legal and governing structure to be made more transparent, accessible, and equitable to all.She has indeed been a pride to the Brahmin Community in Malaysia and abroad let alone the larger Women Community seeking for greater gender equality.Dato Ambiga is married to Mr.Balasubramanian, grandson of Gemini Studios legend and Ananda Vikadan pioneer the late Mr.S.S.Vasan.The Brahmin Association of Malaysia recently honoured her in conjunction with the Rama Navami celebrations.

Jadi desas desus bahawa Ambiga tidak pernah berkahwin adalah tidak benar.

Kepada pembaca, kalau boleh jangan panggil Ambiga sebagai par**. Dia Brahmin tau.


*Padanlah Ambiga ni nampak kerek sebab kasta dia lagi tinggi dari yang lain. Cuma kesian kepada Melayu-Melayu Unit Amal nampak macam paria pulak bila jaga Brahmin ni sorang.

Sumber: mYmaSSa


13 comments:

  1. melayu bodoh.. ikut je si kafir ni.. si dajjal ni akan hapuskan korang habis lah...

    ReplyDelete
  2. Walau pun Ambiga dari KETURUNAN Bangsawan sekali pun tetapi itu diluar negara. Kalau dia sudah jadi penghianat dan penderhaka ditanah melayu maka dia layak saja kita bagi gelaran PARIAH....Semua keling yang datang ke Malaya adalah Pariah kalau mereka dari kalangan Bangsawan tidak mungkin merempat kenegara melayu...Bangsat punya ambiga.Minta KDN halau dia keluar negara dimana bagi Darjat kepada dia..Lucut saja Warga negara dia..Oleh Mat Bond.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keturunan kau yang paling murah dari Indon?
      Kau tau tak masa tu ko rang di halau keluar sebab keturunan yang paling malas dan bodoh..

      Delete
  3. Realitinya.... Ambiga berasal dari keturunan pariah... fakta yang cuba di sembunyikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya ayah atau atok kau tentang campuran darah kau.Itupun kalaulah dia tahu.Realiti kepala otak kau,kencing sampai seluar basah...

      Delete
  4. PAS yang tahi kucing....

    ReplyDelete
  5. SENANG JE KELING NI TIPU PORKNIK. KESIAN TAKDE HIDAYAH KOT.

    ReplyDelete
  6. di india boleh la guna brahmin...kat malaysia ttp pariah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia tak de kasta beb. Org di malaysia tak de hak nak guna perkataan tu pun. Brahmin tetap brahmin di mana2 jua. Kalau begitu kau cakap, org2 melayu yg berhijrah ke negara asing nak panggil ape? Org asli utan?

      Delete
  7. IF , I repeat IF Nik Aziz can convert Karpal Singh / Lim Kit Siang / Lim Eng Guan / Ambiga to embrace Islam, then only UMNO can sit down to talk with PAS. Right now, PAS does not walk their talk. Jangan nak Islam kan yang dah Islam, Islam kan kapir harbi yang hang duk buat kawan. Yang dah Islam cuma kureeenng penghayatan, mereka manusia tetap ada kelemahan. Nik Aziz jangan duk merapu lagi - BUKTIKAN.

    ReplyDelete
  8. brahmin ke kicap tamin haahahahaha

    ReplyDelete
  9. PEDULIK APA DIA TETAP KELING PARIA YG MEROSAK NAMA MALAYSIA !!!

    ReplyDelete
  10. haram jadah normah hassan. memang patut masuk neraka. yang merosakkan nama malaysia ialah orang-orang spt kamu. Memang memalukan kamu dilahirkan di dunia ini. patut terus masuk neraka.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...