Konco-konco ku

Tuesday, March 18, 2014

JIJAH LARI DARI PENIAGA GERAI MAKAN KELAHIRAN PERMATANG PAUH!! #PRKKAJANG

SATU episod hitam bagi Jijah apabila siang tadi bertempat di sebuah gerai makan popular di Sungai Kantan yang menyajikan kari ikan bawal, rombongan Jijah lari lintang pukang dan terkaku bersama jentera kempen yang lain apabila ditegur pemilik kedai yang asalnya orang Permatang Pauh.

Beliau mengatakan yang Jijah kenal beliau namun apabila pemilik gerai itu mempertikaikan sumbangan Jijah di Permatang Pauh satu masa dulu selaku Ahli Parlimen, apa yang Jijah buat untuk orang Melayu terutama para peniaga Melayu di sana?

Akibat dihalau dari Pulau Pinang, beliau berhijrah mencari rezeki di Kajang. Kebetulan Jijah bertanding, memang kenalah buku dengan ruas.


10 comments:

  1. Kenapa tak tutup muka dengan kipas..Nek Jijah? Maluuu ooo.

    ReplyDelete
  2. Memang itulah yang terjadi di pulau pinang.bila umno/bn kalah

    ReplyDelete
  3. Mmg laa... nak dapat rumah bawah 150k pun kena sembah tokong LIM. aku dan bini aku beli umah kena bubuh 2 nama baru dapat beli rumah 180k.mana ada rumah murah dalam kawasan bandar di Pulau Pinang... cuma org bukan pulau pinang saja cakap tiada apa yang berlaku dalam pengurusan perumahan pulau pinang.... betoi bro tu cakap. LOGIK KAH 400k adalah RUMAH MAMPU MILIKI..??? Bangsat2 PR bagi kat aku jawapan..

    ORG PULAU MUTIARA...

    ReplyDelete
  4. Kesian. Memang kesian. Bayangkan kalau isteri kita kalau emak kita kena mcm tu. Tapi kita juga perlu lebih kesian pada nasib bangsa kita masa hadapan. Sudah2 ar tu kak wan.

    ReplyDelete
  5. Merantau jauh sabahat kita ni untuk berniaga...nah sekarang datang pulak ke Kajang nak bagi haru biru dan kalu menang haruslah tutup kedai sahabat ni sebab bagi laluan pada meniaga cha nun ya alif. Pengundi Kajang bukalah mata dan minda anda. Cukup-cukuplah kita dipermainkan oleh politik keluarga yang terang-terangan menpunyai agenda peribadi yang maha hebat.

    ReplyDelete
  6. Lepas ni bersedialah untuk di halau dari Kajang pulak..

    ReplyDelete
  7. Nak jadi apa Queen Sepat Masin woiii..udah-udah ler buat onah. Nak jadi bini mithali atau nak dapat payung emas di akhirat pun bukan begini caranya. Kau dah tabur pasir dalam periuk orang Pulau Pinang ni nak tambah lagi pasir pada penduduk Kajang pulak. Patut muka ko tu kene baling dengan kuali dan senduk panas jer.

    ReplyDelete
  8. Orang UMNO memang terdiri dari golongan Melayu yang bodoh dan suka diperbodohkan

    ReplyDelete
  9. Sumpah Melayu konon, Onn Jaafar matinya di luar UMNO, Tunku Rahman matinya di luar UMNO, Hussein Onn matinya diluar UMNO, Mahataik sekejap dalam sekejap keluar sekejap dalam lepas tu masuk balik.... HAMPEH.........

    ReplyDelete
  10. Anon 11:20 tu real hampeh. Dia bukan tau apa yg dia tulis tu. Mulut longkang. Inilah melayu yg tak seda diri. Tak tau guna akai. Otak letak lutut. Tu pasal dia becakap dari kepala lutut.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...