Konco-konco ku

Friday, March 14, 2014

IKRAR CHEW MEI FUN BERTEPATAN DENGAN RAKYAT KAJANG!! #PRKKAJANG

PAGI tadi bertempat di Bilik Gerakan Induk MCA, Sungai Chua, calon BN Dun Kajang Chew Mei Fun telah menyatakan ikrar janjinya kepada rakyat Kajang yang beliau akan laksanakan jika diberi peluang untuk berkhidmat kepada penduduk Kajang.

Kita sedia sedar yang walaupun Dun Kajang dimenangi oleh BN memang tidak akan mengubah apa-apa malah tidak mengganggugugat langsung pentadbiran negeri Selangor. Namun dengan pemilihan Chew Mei Fun sebagai wakil rakyat, ternyata 'check and balance' dalam kerajaan negeri di antara pihak kerajaan dengan pembangkang dapat distabilkan sedikit dengan pungutan satu suara atau undi di Dewan Undangan Negeri Selangor.

Antara janji Chew Mei Fun adalah memperkuatkan 'check and balance' terhadap Kerajaan Negeri Selangor. Sekurang-kurangnya satu lagi suara pembangkang di Selangor akan bertambah malah dalam pembangkang ada juga wakil orang Cina berbanding 12 wakil rakyat BN sekarang ini yang kesemuanya adalah wakil orang Melayu.

Membetulkan masalah hal ehwal tempatan. Masalah-masalah tempatan yang berkaitan dengan pentadbiran kerajaan pusat dapat diselesaikan dengan mudah kerana jika Chew Mei Fun dipilih di Kajang, satu jambatan yang menghubungkan antara penduduk Kajang dengan kerajaan pusat dapat didengari dan disempurnakan.

Memainkan peranan sebagai pihak pembangkang yang konstruktif. Seperti yang disebut di atas, pembangkang hanya mempunyai 12 orang wakil sahaja di dewan dan semuanya adalah dari kaum Melayu, jika Chew Mei Fun ada bersama sudah pasti suara orang Kajang dan kaum Cina didengari jika dibandingkan dengan wakil Cina yang mewakili kerajaan negeri tidak banyak isu berkaitan kaum Cina malah berkaitan penduduk Kajang dilontarkan dan dibincangkan.

Sebagai Duta Muhibbah untuk perpaduan rakyat. Chew Mei Fun harus dipilih di Kajang sebagai duta dan wakil kepada kerajaan pusat bagi membantu penduduk Kajang yang kehausan khidmat wakil rakyat yang selama ini diabaikan oleh bekas YB dari PKR, Lee Chin Cheh.

Dan perlu diingat jika Jijah dipilih, adakah beliau mampu berada di Kajang sedangkan suaminya masih perlu menghadiri kes mahkamah berkenaan kes liwat. 

Pilihlah.......

No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...