Konco-konco ku

Sunday, February 10, 2013

PUAK PAKATAN SAKIT HATI TENGOK NAJIB PUKUL GENDANG!!

SEBELUM aku menulis dengan lebih panjang, aku nak ucapkan syabas dan tahniah kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak yang berani melakukan transformasi besar ini. Video klip Ucapan Selamat Tahun Baru Cina yang disampaikan oleh Najib mendapat kritikan yang cukup hebat sekarang ni. Duduk lah dimana-mana blog atau portal pembangkang, mesti ada buka cerita pasal video klip ini.

Selama pemerintahan Perdana Menteri semenjak aku kenal politik ni, tak pernah ada lagi Perdana Menteri di Malaysia yang cuba mendekati rakyat dengan bermacam-macam method yang dilihat bersesuaian dengan zaman sekarang. Tak pernah juga aku lihat Che' Det atau Pak Lah buat video klip ucapan sebegini. Terasa seperti Najib sudah terlalu dekat dan sudah melekat nama dan perwatakan beliau dihati rakyat Malaysia.

Semalam aku juga berkesempatan menonton wayang di Setia City Mall, dan bangga juga aku apabila pada permualan iklan sebelum movie ditayangkan video klip Najib ini turut ditayangkan di sana. Mungkin di setiap movie ditayangkan video klip tersebut sebelum bermula cerita yang hendak ditonton. Satu lagi transformasi yang aku anggap berjaya mendekati pengundi muda di Malaysia. Al-maklumlah, pengundi muda kan suka tengok wayang jadi strategi Najib kira berjaya kalau letak di panggung wayang seluruh Malaysia.

Dalam Najib melakukan transformasi tersebut, puak pakatan ada yang tak senang duduk dengan pembikinan video klip itu. Akibat dari busuk hati dan iri hati, video klip di dalam youtube lebih banyak dislike dari like. Jika berterusan, mungkin video klip itu akan di'remove' oleh pihak youtube. Tapi Najib tak pernah melenting atau ambil hati dengan sikap kurang ajar rakyatnya. Itu hak masing-masing.

Tapi percayalah. Aku dapat rasakan satu gelombang yang kuat untuk memenangkan BN pada PRU akan datang ini. Sepertinya rakyat sudah kebanyakannya kembali menyokong BN. Sepertinya Anwar sudah kelam kabut mencari formula baru supaya rancangan beliau bersama DAP untuk memerintah Malaysia termakbul bukannya terkubur. DAP akan cuba terus menghasut rakyat Malaysia terutama dari masyarakat Cina supaya membenci kerajaan Melayu. Maka perkara ini juga disokong oleh Anwar dan PAS.

Politik apakah sebegini? Politik tongong?

6 comments:

  1. Insyaalah BN menang besar pru-13.. Silap haribulan kelantan boleh kat BN.penang 50-50,selangor, kedah,perak Boleh kat BN... Manalatau BN menang besar kita apply BR1M/500 setiap bulan.. Kalau ekonomi mengizinkan.

    ReplyDelete
  2. Perbandingan iklan Najib dan Ubah Roket Style DAP: http://notakanan.blogspot.com/2013/02/iklan-tahun-baru-cina-najib-vs-ubah.html

    ReplyDelete
  3. Gary jihyo, i agree that we r 'bodoo', mainly becoz we allowed u to be the rakyat of malaysia. If u are a malay..SAMPAI MAMPOS kau dan keluarga kau takkan jadi rakyat negara China. Kau ni manusia yang tak tau bersyukur. I hope u wuf redeem yourself and become a muslim. Otherwise ROT IN HELL. Kong xe fa cai...u fool..

    ReplyDelete
  4. Gary, we have tolerated people like u for so long. The number 2013 is your swey number for the year of the no 13 snake. Ungrateful assess like u are going DOWN.

    ReplyDelete
  5. Ini kalilah! Kalau Jibby tak goyang, sampai hati ker dia pakai baju traditional Cina ni? Pikir lah sendiri, haha. Rakyat kembali menyokong BN? Adalah undi hantu tu, kalau BN dah kekal 'stable', perlu ker bagi BR1M, rebat hp, boucar buku etc? Ini kao org pun belom bangun lagi, angkara apa tu? Beli undi lah... Aduhai sekalian, bangun dari mimpi dacing ini lah!

    ReplyDelete

comment please.....