Konco-konco ku

Thursday, October 4, 2012

NAJIB SILAP BESAR NAIKKAN HARGA GULA!! RAKYAT TAK MAHU REBET TELEFON RM200!!

Rupanya rakyat Malaysia ni lebih mengutamakan gula dari pemberian rebet telefon 3g RM200. Hendak dibandingkan antara kenaikan harga gula RM0.20 dengan rebet telefon bernilai RM200.00. Ternyata penyokong pakatan menggunakan otak sebelah belakang untuk berfikir dan membezakan.

Dah dah pembangkang tu memang pembangang. Asal ada kebaikan sikit mesti ada yang nak bangkang. Tak profesional langsung gerak kerja dan cara pemikiran puak pakatan ni.

Katanya rakyat Malaysia boleh makan telefon dengan pemberian rebet RM200 dan lebih kenyang dari penggunaan gula dalam makanan.

Meh aku nak bagitau sikit kenapa Najib naikkan harga gula. Untuk makluman, Malaysia berjaya menempatkan diri dalam tangga ke-6 rakyat paling berisiko mengidap obesiti dalam Asia Pasifik. BANGGA?? 

Tak payah pergi jauhlah. Rakyat Malaysia sekarang disibukkan dengan kerja hingga tiada masa hendak bersukan. Ye lah nak cari duit lebih bagi membaiki hidup dan meningkatkan taraf hidup masing-masing. Memang aku sendiri akui yang agak sukar mencari masa untuk bersenam atau sekadar mengeluarkan peluh.

Ada relevannya Najib naikkan harga gula dan digantikan dengan rebet RM200 untuk para belia membeli telefon 3g. Salah Najib ke nak jaga rakyatnya dan mahu rakyat Malaysia hidup sihat?

Ada otak guna. Kang kalau cakap bodoh marah.

9 comments:

  1. memang pembangkang kat malaysia ni berotak udang, semuanya nak bangkang. takde langsung usaha utk bantu kerajaan memajukan negara. nak meranapkan negara ada le!

    ReplyDelete
  2. Tapi memang bodoh pun.kalau tak caya kita tngok anak puak2 fukatan ni sapu ke tidak rebet 200 utk telpon.tak pun yg dok kondem tu tukar tel 3g pakai nama anak.save 200rm.

    ReplyDelete
  3. Aku Sayang Tun MahathirOctober 4, 2012 at 11:23 PM

    Like BANGGANG..like Pembangkang

    ReplyDelete
  4. hahhaha... nama pun pembangkang... memang lar membangkang jer yang baik pun dibangkang... ingat semut ker makan gula... x der gula tak idup ker? sah2 pembangkang nie minum air gula...

    ReplyDelete
  5. BELI 1000KG GULA BARU PULANG MODAL RM200 TU.

    ReplyDelete
  6. Sekali rokokla bg harge naek mencanak2..hukumpun mmg haram..kalau gule blom aku dgar org ragukan lg..stupid malayu umngok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ni pun harga rokok mmg dah naik...setakat berapa sen je harga gula naik...itu pun nk bising...cuba la fikir positif sikit...kerja mmg nk membangkang aje...otak letak kat lutut..

      Delete
  7. kalau gula ni naik harga, adakah kuantiti gula dalam setiap makanan tu kurang?. lagi satu, jika gula naik harga, kerajaan boleh pastikan tak yang harga makanan dan minuman harian ini tidak dinaikkan harga?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau takut sangat harga makanan dan minuman naik harga, makan kat rumah je...duit selamat...kesihatan pun selamat...dah bagi macam2 tak tau bersyukur..dah dapat satu sure satu lagi kena lepaskan...dah bagi bantuan itu ini benda lain kena naik harga la...takkan nk dapat semua...TAMAK...

      Delete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...