Konco-konco ku

Monday, October 29, 2012

PANAS!! ANWAR MENGAKU DIA MELIWAT DIHADAPAN PENDUDUK SUNGAI BESAR!!

28 OKTOBER 2012, iaitu pada Ahad semalam penduduk Sungai Besar telah dikejutkan dengan kehadiran Bas Jelajah Merdeka PKR yang berhenti di hadapan Restoran Kuala Kurau, Pekan Sungai Besar.

Kehadiran Anwar serta rombongan yang dijangka tiba pada pukul 1.00 petang rupanya hanyalah omong kosong. Penduduk yang juga kebanyakannya penyokong parti pakatan Sungai Besar dan kawasan sekitar telah berkumpul seawal jam 12.00 tengahari namun kelibat bas langsung tak kelihatan.

Rupanya Anwar terkandas di Tanjong Karang kerana berceramah memberikan janji-janji palsu dan fitnah kepada penduduk di sana terlebih dahulu.

Tepat jam 2.00 petang barulah rombongan mereka sampai dengan membawa bas yang disimbah cat dan masih berbekas. Kata Anwar supaya menjadi bukti yang kerajaan Barisan Nasional ni zalim dan tak berperikemanusiaan.

Seperti biasa kata-kata kesat, caci maki, fitnah menjadi isi kandungan ceramah kotor Anwar, Khalid, dan Ng Suee Lim (Celeng Sekinchan). Tapi bukan isi ceramah yang aku nak cerita kat sini tapi tentang kehadiran penyokong Anwar dan pakatan haram.

BARISAN NASIONAL HARUS BERWASAPADA DENGAN SOKONGAN RAKYAT!!!

Kehadiran lebih kurang 300 orang yang menunggu Ketua Pembangang ini di Sungai Besar sebenarnya sedikit merisaukan aku sebagai penduduk asal sini. Dahulu sebelum keproaktifan pakatan dalam menyebarkan dakyah, penyokong mereka hanya sekitar 100 - 150 orang kerana mereka memang tidak ramai ahli di sini.

Tetapi sejak dua menjak mereka melancarkan siri jelajah dan menurunkan pemimpin tertinggi mereka ke akar umbi, golongan yang menyokong mereka meningkat walaupun tidak ramai. Aku dapat tengok kebanyakan yang hadir semalam dan mengikut bontot bas Anwar adalah dari golongan muda remaja.

Perkara ini memang aku tak boleh nak sorok lagi sebab ini membabitkan sokongan pengundi muda. Aku pun tak akan nafikan apa yang aku lihat sendiri. Dan memang benar ORANG MUDA BERSAMA PAKATAN!

Jadi, apa solusi yang Barisan Nasional harus lakukan kepada golongan muda ini? 





4 comments:

  1. ala dont worry. yang ramai tu cuma nak tengok muka peliwat bangsat tu jer..dorang dengar ceramah dia. tapi masuk kiri klr kann..yang ramai tu at least 50 orang adalah body guard dia. lagi 100, orang orang yang cuma nak dengar klentong dia. yang 200 tu 80% adalah pengikut hamPAS. YANG BETUL2 SOKONG pKR cuma dalam 20-30 orang. yang lain2 adalah SB/CID dan polis jer

    ReplyDelete
  2. HANYA 300 org (bak kata anon 3:07...termasuk wartawan, body guard dan polis) menunggu kedatangan seorang yg dikatakan bakal PM. Menteri besar pun ada. Klu diikutkan senarai ahli rombongan, bukan calang2 org yg dtg tu. Oleh itu.... no worries lah. Aku yakin org2 Tanjung Karang & Sabak Bernam masih tak lut dgn kencing2 puak Parti Kencing Rakyat nih.

    ReplyDelete
  3. INI MACAM DIMANA ADA NAJIS DI SITU ADA LALAT DAN LANGAU....,

    KLU ORANG SAWAH 'MEWAH' DI BAWAH BN...ADAKAH INGIN LACURKAN DIRI SEMATA JANJI YG BELUM DITUNAI?

    PASTINYA YG BERKERUMUN ITU LEBIH RAMAI DR KAW. PERUMAHAN DAN BANDAR!!

    ReplyDelete
  4. kalo aku ade pun nak gak dtg tengok kepala penipu dan raja peliwat tuh...saje la nk tgk muke yg x tahu malu tuh...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...