Konco-konco ku

Wednesday, June 13, 2012

GEMPAR!! KHALID ISMATH AKHIRNYA MERAYU SAMBUNG PENGAJIAN!!!


SHAH ALAM - Penuntut jurusan undang-undang Universiti Teknologi Mara (UiTM), Khalid Mohd Ismath mengubah pendirian - memutuskan untuk membuat rayuan berhubung hukuman digantung pengajian selama tiga semester, minggu lalu.

Khalid juga menyambut baik tawaran Kerajaan Negeri Selangor bagi memberi bantuan ekoran penggantungan pengajiannya selama tiga semester.

Minggu lalu, beliau berkata tidak akan membuat rayuan.

Menurut Khalid, 22, beliau mengambil keputusan tersebut bagi memudahkannya menggunakan khidmat guaman yang ditawarkan Kerajaan Negeri Selangor.

"Hasil perbincangan dengan ahli Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), saya akan menulis surat rayuan kepada UiTM sebaik saja menerima surat rasmi berhubung tempoh penggantungan pengajian," kata beliau ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Beliau yang juga Presiden Kami berkata, surat rayuan akan ditulis bagi menyatakan yang dirinya tidak bersalah atas segala tuduhan Jumaat lalu.

"Saya tidak akan minta maaf kepada pihak UiTM kerana bagi saya tindakan saya menyertai perhimpunan Bersih 3.0 tempoh hari tidak salah," katanya.

Tambah beliau, tindakannya menyertai perhimpunan Bersih 3.0 tempoh hari semata-mata sebagai salah satu cara bagi menyuarakan kebebasan bersuara dan mahasiswa turut dibenarkan menyertai politik.

Tambah beliau, khidmat guaman diperlukan daripada Kerajaan Negeri Selangor untuk membantunya mencabar keputusan pusat pengajian tinggi itu ke mahkamah.

Khalid, mengikut tuduhan pertama, didakwa tidak hadir kelas selama dua minggu berturut-turut dan dikenakan hukuman tidak dibenarkan mengambil peperiksaan dalaman semester ini.

Di bawah tuduhan kedua pula, Khalid didakwa menerbitkan unsur-unsur ugutan menerusi Facebook. Selain itu, Khalid juga dituduh menghina isteri Perdana Menteri.

Di bawah tuduhan kedua dan ketiga, Khalid dikenakan hukuman masing-masing membawa hubung digantung pengajian satu dan tiga semester. Hukuman itu berjalan serentak.- SinarHarian

11 comments:

  1. laaaa.... hari tu dia kata CUTI TIGA SEMESTER tu membolehkan dia bergiat aktif memperjuangkan ntah apa-apa perjuangan dia kan?

    Ni dia nak merayu supaya bila rayuan (berkemungkinan besar) ditolak maka dia ada kes terhadap UITM kot? Loyar juga yang untung. kekekekeke

    ReplyDelete
  2. hidup lagi kau...aku ingat kau mampus, pxxxmak.

    ReplyDelete
  3. bersyukur je la wei...3 sem ja digantung..ptotnya hg smbung study kat penjara kajang ja seumur hidup

    ReplyDelete
  4. blajar tinggi tp UTAK masi d tanah!!!!BUDUHHHHHHHH.....rugi duit mak bapak sja ...........pi la mintak tulung sama c anwar PHUIIIIIIIIIIIIIIIII..........

    ReplyDelete
  5. ni samdol x payah study la,jumpa la abg anuar hg.mana tau dia bagi keja bancuh teh ka,nnti dapat juga hadiah seluaq dalam made in usa ka hahaha

    ReplyDelete
  6. kwn abang aku knal dia.dia gagal Law 3 kali. di UITM kalo gagal exam 3kali kena buang. tapi ni kna gantung. sempat nak merayu. cium kaki dulu laa!

    ReplyDelete
  7. dah memang dia ni bodoh,mulalah buat benda2 bodoh yang boleh tarik perhatian org. dia ingat org suka,oooo...terer budak ni. menyampah adalah..

    ReplyDelete
  8. Si budak bangsat ni dan mak bapak dia sekali patut d usir dari negara bertuah ni. Dah lah kurang ajar dan tak ingat ke bila ko terajang Polis tempoh hari? Klu ko dekat dgn aku, mmg aku bagi sepak terajang kat ko BINATANG!!!

    ReplyDelete
  9. budak higusan macam ni memang akal pendek....bodoh kepiang...

    ReplyDelete
  10. persetan aja budak syiah sekor ni. jangan layan kalau dia nak buat rayuan. biarkan kerajaan negeri selangor ambik lawyer yahudi pun. biarkan. ini soal dalaman universiti. lawyer tak boleh masuk campur. sepatutnya gugur terus dari belajar di situ. biar dia cekau duit mana-mana pergi sambung belajar ke universiti swasta. baru dia tahu berapa mahal yuran belajar. kau memang sial la khalid ismath ulam raja anak iblis

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...