Konco-konco ku

Saturday, June 9, 2012

HADIAH ANAK MASUK IPT!! SEMUA RETORIK DAN KRONI!!!

Sumbangan hadiah anak Selangor masuk IPT adalah retorik dan penipuan semata-mata. Ini adalah salah satu sifat yang kononnya kerajaan Selangor adil lagi saksama. Kalau betul semua anak Selangor layak dapat RM1000 untuk setiap seorang yang berjaya masuk IPT kenapa ramai lagi yang masih tertunggu-tunggu untuk dipanggil namanya?

Kerajaan pakatan Selangor lebih mementingkan kroni dari rakyat Selangor. Setahu JB setiap anak-anak buah JB semua berjaya masuk IPT dan telah pun memohon hadiah RM1000 ni dari kerajaan Selangor namun sampai sekarang masih sunyi sepi. Borang yang telah siap diisi juga telah mendapat tandatangan dan cop sidang PKR yang kini berkuasa di setiap kampung. Tapi kenapa sampai sekarang satu berita pun tak dengar?

Dari sumber risikan dikalangan pemimpin pakatan tempatan, JB mendapat tahu yang sebenarnya tidak semua anak kelahiran Selangor dapat keistimewaan RM1000 ni. Mereka yang layak menerima haruslah terdiri dari ibu bapanya adalah penyokong PKR dan DAP. PAS juga dikatakan akan ditapis dahulu kerana jika mereka beri kepada anak orang PAS maka sokongan DAP akan kurang.

Kerajaan Selangor penipu besar. Pendidikan dan kebajikan rakyat Selangor hanyalah drama bersiri yang di selang-selikan dengan klimaks yang mereka nantikan. Mereka menunggu peluang untuk kerajaan persekutuan membuat kesilapan supaya ruang dapat dicipta untuk menambahkan lagi dana pilihanraya mereka. Fikirkan.

11 comments:

  1. PENIPU BESAR KERAJAAN SELANGOR DAN PENASIHAT KEWANGAN SERINGGIT.

    3 ANAK AKU MASUK UNIVERSITI, SEKUPANG PUN XDAPAT. AKU PENGUNDI AMPANG.

    BILA TANYA KAT MANA NAK APPLY, SEMUA LEPAS TANGAN PKR NIE.

    PKR PENIPU BESAR. PR PENIPU BESAR
    PKR PENIPU BESAR. PR PENIPU BESAR
    PKR PENIPU BESAR. PR PENIPU BESAR

    -ARTIS-

    ReplyDelete
  2. Betul penipu. Anak Aku 2 orang tahun lepas masuk IPT.
    Aku pun tahun lepas masuk university (sambung belajar)
    Xda pun surat dari kerajaan negeri suruh datang ambil surat hadiah...penipu... Aku pengundi DUN PAYA JARAS

    Terang-terang aku bagi tahu aku x pernah sokong PAS,PKR dan DAP yang kuat menipu.

    Kalau kerajaan kau adil,, bagilah hadiah macam kerajaan BN bagi BR1M kepada semua rakyat Malaysia.
    Dimana keadilan yang korang perjuangkan.

    No tel aku 014 2365355 / 03 2021 5355

    Aku tunggu kerajaan PR selangor telefon.

    ReplyDelete
  3. salam.. sy anak selangor tp tinggal kt negeri lain.. sy ade minta hadiah ni.. mula2 ingt mmg x dpt.. tp bila sy tgk akaun bank mmg diorg da masukkan.. tu pngalaman yg sy nk share..

    ReplyDelete
  4. Salam.. just nak share ape yg sy tau.. kat link bwh nie ade care nk mohon n syarat die... http://mes.selangor.gov.my/modules/content/content.php?page=hadiah-anak-masuk-universiti

    ReplyDelete
  5. salam..alhamdulillah saya antara pemohon yang berjaya dtt hadiah ni...untuk pengetahuan,hadiah ini perlu di pohon,bukan menunnggu sahaja untuk diberi kerana jumlah yang diberi bukan sedikit dan tidak semua orang jjur bila dah dengar nk dapat duit jadi untuk mengelakkan perkara yang tak diingini berlaku jadi kerajaan dselangor tidak akan memberi sewenang2nya cm 2je...perlu di pohon...hrp maklum

    ReplyDelete
  6. You know nothing about this! I registered it end of last year and I get the money 2 weeks ago. I believe the process took a long duration because they want to properly ! Lastly, I am glad that Selangor is under the ruling of PR!

    ReplyDelete
  7. Kelayakan pendapatan isirumah bawah RM1500 tu rasanya tak masuk akal kot...

    kalau anak dah umur 18 tahun... for sure parents pun dah kerja lebih 18 tahun.... gaji pun dah lebih rm1500...

    rasanya kerajaan negeri kena kaji semula...

    dan lagi satu kalau dah namanya hadiah.... tak payah la nak tgk pendapatan isirumah segala...

    contoh negeri lain mcm Kelantan... tak nampak pun mintak jumlah pendapatan isirumah... janji anak negeri kelahiran negeri tersebut... dan memang dapat dan telah melanjutkan pelajaran ke IPT...

    anak saya pun dua org dah p ipta... tapi sangkut sebab pendapatan isi rumah melebihi rm1500... macamaner tu...

    ReplyDelete
  8. saya pon pohon jugak.. tpi saya dpt mesej kata saya tak layak.. so ape cer? pelik la.. kata hadiah.. if nak tgk gaji,, better still called it as a " BANTUAN ".. sudah la.. aku tak percaya.. my final year of degree almost start.. and i just happened to read the comment about, " have to apply " mmmppphh

    ReplyDelete
  9. Saya pun setuju, kata hadiah so jangan ambil kira pendapatan ibubapa atau isi rumah...

    ReplyDelete
  10. Salam...saya pon tgh mohon skarang ni, dia ad bg balik surat ckp xlengkap...then saya lengkapkn dn hntr blik. So skrang tgh tggu la....slalu check akaun klu2 dh bank in...tp baca komen kt atas ckp lama process dia...jd kita tggu dn lihat je la....saya mohon bulan 7...adakah harapan tggal harapan...huhu..masih menunggu~~

    ReplyDelete
  11. permohonan ada syarat..tgk balik syarat tu..klau rasa2 tak menepati syarat,memaki hamun dlm ni pun tak guna..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...