Konco-konco ku

Thursday, June 21, 2012

ADAM ADLI TERUS DIKECAM!! MALAUN NI TAK WAKILI SUARA PELAJAR UPSI!!


KUALA LUMPUR - Insiden yang melibatkan penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi), Adam Adli Abdul Halim, yang digantung tiga semester, tidak seharusnya dijadikan kayu ukur dalam menilai imej pusat pengajian tinggi itu kerana ia tidak menggambarkan pendiriana dan majoriti pelajarnya.

Bagaimanapun Naib Canselornya, Prof Datuk Dr Zakaria Kasa tidak dinafikan imej Upsi sejak kebelakangan ini sedikit tercalar berikutan kontroversi membabitkan Adam Adli.

Sehubungan itu tegas beliau, kes tersebut tidak mewakili Upsi dan para pelajarnya.

"Majoriti pelajar Upsi sangat cintakan keamanan dan pembelajaran. Janganlah disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga.

"Upsi kini sudah berusia 90 tahun dan telah melahirkan ramai pakar dalam pendidikan dan juga tokoh negara yang telah banyak menabur jasa kepada nusa dan bangsa tercinta," kata beliau pada Majlis Makan Malam Upsi Bersama Media, di sini, malam tadi.

Teks ucapan beliau dibacakan oleh Timbalan Naib Canselor Akademik dan Antarabangsa, Prof Dr Omar Abdul Kareem.

Awal Januari lalu, Adam Adli digantung tiga semester oleh Upsi selepas didapati bersalah menurunkan bendera tertera wajah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di ibu pejabat Umno.

Keputusan itu berkuat kuasa mulai hari ini.

Adam Adli berhadapan dengan tekanan ekoran tindakannya menurunkan bendera tertera wajah Najib di pekarangan Menara Dato' Onn, Kuala Lumpur, 17 Oktober lalu. Beliau juga dikaitkan dengan tindakannya terlibat alam demonstrasi di hadapan Upsi awal pagi 1 Januari lalu.-SH

3 comments:

  1. budak ni kaum main bontot. dia gay boy. satu KL kenal lah mamat ni brp byk kali main bontot dgn budak2 KL...

    ReplyDelete
  2. Mesti dia suka dapat duduk atas kepala pakcik tu.. Dpt dia gesel2 anu dia kt kepala pakcik tu.. Tau2 basah melekit je kat tengkuk pakcik tu.. Kahkahkah!!

    ReplyDelete
  3. Salam perjuangan,
    Blog tuan telah sy follow dan dipautkan di blog sy. Harap tuan dapat follow & link kan blog sy di blog tuan yang hebat ini 

    http://merahmato.blogspot.com

    ReplyDelete

comment please.....