Konco-konco ku

Saturday, June 23, 2012

PANAS!! MUBALIGH KRISTIAN MULA SEBAR DAKYAH DI RUMAH ORANG ISLAM!! @KhalidSamad



Hari ini, sekitar jam 10.00 pagi sehingga 11.20 pagi, penduduk-penduduk Seksyen 23, Shah Alam digemparkan dengan kedatangan mubaligh-mubaligh Kristian menyebarkan dakyah dari rumah ke rumah. Jumlah mubaligh-mubaligh berkenaan sekitar 14 orang. Mubaligh-mubaligh Kristian berkenaan terdiri daripada warga Barat, Filipina dan Jepun. Terdapat seorang mubaligh yang kelihatan membawa seorang bayi kecil untuk meraih simpati agar penduduk di taman berkenaan membuka pintu. 

Kedatangan mubaligh-mubaligh berkenaan didalangi oleh kaum India dan Cina yang bukan dari penduduk-penduduk Seksyen 23. Penyokong-penyokong PAS yang lantang kononnya mempertahankan Islam kelihatan berdiam diri. Mubaligh-mubaligh berkenaan hanya bergerak keluar dari taman berkenaan selepas penduduk-penduduk tempatan melahirkan rasa tidak puas hati mereka dengan cara terbuka. 

Tidak pernah terjadi mubaligh-mubaligh Kristian dari luar negara secara terbuka menyebarkan dakyah mereka di Parlimen Shah Alam, kawasan YB Khalid Samad. Adakah mubaligh-mubaligh berkenaan mendapat lampu hijau dari pemerintahan Pakatan Haram yang sedia ada? Apakah kenyataan-kenyataan Datuk Dr Hassan Ali bahawa terdapat agenda memurtadkan Masyarakat Islam di Selangor bukanya satu cerita dongeng? - Cucu Tok Selampit

Jawa Bernam: Nampaknya gerakan mubaligh kristian telah melancarkan tindakan drastik untuk menarik orang Islam menganut agama Kristian. Sedih apabila Khalid Samad hanya memandang sepi gerakan ini umpama mengahalalkan perkara yang boleh meruntuhkan akidah Islam. Fikirkan mana hala tuju sebenar PAS dalam menegakkan agama Islam.

7 comments:

  1. apa nak sibuk PAS tak kata apa Fatwa Nik ajis kata semua ok janji sokong si jubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bebal punya comment, ckp mcm ko selalu lepak minum kopi pagi2 dgn org tua tu, tak boleh describe la kebodohan kau.ni, dlm kepala ada sampah.tak?

      Delete
  2. ya allah matikan lah aku dan keturunan ku dlm islam...

    ReplyDelete
  3. Ya Allah selamatkanlah umat-Mu

    ReplyDelete
  4. Sebelum tuding jari kat org lain, kerajaan yang berkuasa sekarang buat ape?

    - atas pagar yang muak

    ReplyDelete
  5. Depa dapat lampu hijau dr Anwar Ibrahim, Bapa Pluralisma M'sia ptui!!! Mana ada pernah seorang pemimpin Islam yg berani berkata "we pray to the same god" melainkan pemimpin pembangkang yg bangang Anwar Ibrahim. Takdak sekor ulamak PAS berani menegur pulak tu!! Sedarlah wahai Anwar dan macai2 pembangkang, Allah tetap satu tapi tuhan yg kafir laknatullah sembah bukan Allah yg satu. Itu pun susah nak faham ke!!!!

    ReplyDelete
  6. Bagi yg bertanya apa yg kerajaan patut buat, jawapannya ialah kerajaan sepatutnya dah lama hapuskan Anwar Ibrahim. Jadi tak usah tuding jari kpd kerajaan selagi korang dok berjemur tepi jalan membela Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...