Konco-konco ku

Wednesday, June 20, 2012

SEBELUM MASUK PAS ABBY RASA UMPAMA DALAM NERAKA!! AZHAR IDRUS MATLAMAT ABBY!!


Rasa Islam bila bersama ngan PAS (Parti Islam Semalaysia)..

Memang benar seseorang tu rasa Islam bebenor bila bersama PAS kerana bila dalam PAS atau bersama2 PAS kerana PAS akan bangkitkan "rasa" dirinya lebih Islam dari orang lain yg bukan ahli PAS atau penyokong PAS..

Tidakkah mereka memikirkan bahwa segolongan orang2 Islam yg mereka rasa "tidak Islam" tu adalah ummat Islam, sedara dunia dan akhirat?

Tidakkah mereka rasa bertanggungjawab dan berkasih sayang sesama Islam?

Adakah dengan merendah2kan sedara seislam yg lain yg bukan ahli atau penyokong partinya membuatkan diri seseorang tu Islam?

Jika Iblis merasa ia lebih mulia kerana diciptakan dari api..hari ni sifat rasa lebih Islam dari segolongan Islam yg lain semata2 kerana parti politik yg didaftarkan dan untuk bertanding mendapatkan kuasa pemerintahan.

Kabornya Allah swt tidak melihat rupa, pakaian, harta dan pangkat..Allah swt lihat hati dan sucinya amalan yg soleh...dan kabornya yg mulia disisi Allah swt ialah yg bertaqwa..

Tapi hari ada sedikit tambahan..kamu akan rasa "Islam" jika jadi ahli atau penyokong Parti Politik yg berjenama Islam..walaupun cara hidup spt yahudi dan nasrani.

Islam akan terbatal jika menyokong atau menjadi ahli UMNO..kerana ianya sekular dan menolak Islam.
Tapi masih dikira "ISLAM" jika menjadi ahli atau menyokong DAP, PKR atau mana2 parti sekular..janji bukan UMNO.

mudahnya Islam dan rasa "ISLAM" pada hari ni...

-aa

9 comments:

  1. Benar. Dirinya terasa lebih islam berbanding sebelum ini. Dan setelah diperkenalkan pada kitab Haramkah maka diri terasa dua kali ganda islamnya. Bila dapat gelaran ustazah takleh nak cakap lagi.....

    ReplyDelete
  2. nampak sangat cetek pikiran artis ni, harap artis lain tak sama macam dia,.. apa tak kata rasa lega bila dengar, baca, mendekati islam secara sebenarnya dan mendekati ustazah, ustaz yang betauliah membimbing ugama. PAS tu politik, tak da kena mengena dengan Islam,..paham lah,.. kalu tidak tak kan menentang islam sebenarnya... belajor lagi lah adik oii...baca dan baca dan baca alquran dan terjemah untuk paham Islam... semuga mendapat petunjuk allah,..

    ReplyDelete
  3. baru sedor ke, selama ni tak tau ke ujudnya Islam, masuk parti politik songsang baru sedar islam tu indah,,.hooh... apa nak jadi org budak ni..

    ReplyDelete
  4. biarla dia nak jadi alim sambil menggelimerkan diri. kalau alim tapi terus jadi artis, orang kata jugak. hati nak glemer, tapi hati jugak nak jadi alim, oleh itu masuk pas supaya dia dapat bercakap, jadi ustazah tak bertauliah. kalau masuk UMNO, ramai gak artis yang lebih gelimer dan lebih cantik dah jadi ahli. contoh Lisa Suriyani. tentu potong stim. tak tergugat pun. kita kan negara demokerasi.

    ReplyDelete
  5. Abby belum tahu perangai Ostat ostat yg sebenar...keluarga aku 4 orang kawin dgn Ostat..haru biru huru hara rumahtangga mereka.

    ReplyDelete
  6. inilah manusia...baru sedar kot yg islam tu indah..tetapi dia sedor tak PAS tu hanya parti politik yg kata perjuangkan islam..tapi sebenornya menyesatkan dan memecahbelahkan ummah..kalau betul2 nak insaf..x perlu masuk PAS...belajar agama dengan betul...dari guru2 yg bertauliah...jgn macam ustad tu...kang jam 3 pagi bagi kuliah..kalau dah insaf tu..jaga penampilan, jgn hanya bertudung tetapi pakaian menampakkan bentuk badan...pertuturan..jgn mengaibkan org lain....

    ReplyDelete
  7. elok la tu abby.......lepas bercerai je...terus cari jantan artis....pas tu kena tinggal sbb dah tergadai agaknya.....pas tu cari ustaz pas......nak jd ahli politik konon...abby politikan diri ko dulu dgn keluarga ko........hidup pun terumbang ambing....elok la ustaz tu pon tengah mencari isteri yg ke........kena la dgn ko tu

    ReplyDelete
  8. tempah tiket ke neraka engkau jawa bernam !!

    ReplyDelete
  9. alhamdullilah. semoga org yg FITNAH org lain ni dimaskukkan kedalam neraka jahanam selamanya oleh allah. biar allah yg balas.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...