Konco-konco ku

Sunday, June 17, 2012

PANAS!! HAZIQ YANG DERHAKA SULTAN JOHOR PULA TERIMA PADAH!!


PASIR GUDANG - Kementerian Pengajian Tinggi menyerahkan kepada Universiti Malaya untuk mengambil tindakan terhadap pelajarnya yang didakwa menghina Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata,  beliau difahamkan pelajar itu, Haziq Abdullah Abdul Aziz, kini digantung pengajian kerana terlibat dalam Demonstrasi Mansuh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) pada 14 April lepas.

"Sebagai pelajar, dia patut sensitif dan patut tahu suasana persekitaran negara dan sebagainya... terpulang kepada universiti (untuk ambil tindakan)," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Borang Notis 5A kepada 75 penduduk Kampung Pasir Gudang Baru di sini hari ini.

Haziq dipercayai mempertikai tindakan Sultan Johor, yang murka terhadap bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin berhubung isu pembidaan nombor plet kenderaan WWW1, di laman sosial Twitter miliknya pada 15 Jun lepas. Pengajian pelajar tahun pertama Ijazah Sarjana Muda Undang-undang itu digantung selama satu semester mulai September ini. - Bernama

12 comments:

  1. Budak bangang ni elok dihalau terus dari bumi Malaysia ni..mak bapak dia tak pernah ajar dia ke cara bercakap dan adap sopan..kalau tak pernah patutlah anak atau budak bangsat ni jadi mcm ni..

    ReplyDelete
  2. Ni jenis celaka punya manusia. Tak tahu adat melayu. Kalau tak ada raja dalam negara ini, entah-entah kau pun tak dapat masuk universiti. Bodoh punya manusia. Masuk U pakai kabel kot. Otak taik punya orang. Kalau tak suka ada raja, hang boleh belah dari negara ini.

    ReplyDelete
  3. boleh mengaji kat universiti dah perasan bijak. tak sedar ko tu masuk universiti atas belas kasihan kerajaan kat melayu. ramai lagi yang tak boleh masuk kerana sistem quota. macam orang kelantan la, ramai sangat kat U, tapi hampeh, jadi pembangkang dan perasan habis. jika dok sesama depa, bukan main samseng lagi. ingat dunia ni milik depa sajalah.

    ReplyDelete
  4. muka jambu,mesti anwar suka nih..belajar undang2 belum pasti dia faham ape yang dia belajar

    ReplyDelete
  5. dah jenis suka kena kencing pembangkang......klu bijak banyak ngo yg boleh ikut sbg wadah perjuangan yg berfaedah!!.

    openminda

    ReplyDelete
  6. Kekuatan melayu di Tanah Melayu ini terletak pada sistem berRaja, kerajaan yg ditadbir oleh Umno dlm BN dan Kementrian Pertahanan seperti Askar dan Polis. Klu Raja kau tak suka, Polis kau kata anjing dan Umno kau kata kapir. Baik kau keluar aje dari Malaysia ni duduk kat Spore baru kau tahu apa jadi kat kau.. Kalau tak ada duit jgn mimpilah kau masuk univeesiti.. Bodoh punya orang!!

    ReplyDelete
  7. Mengaji quran malas sbb tu hati puak umno ni buta.

    ReplyDelete
  8. mengaji quran kalau tak amal tak guna jugak...... aku rasa makna surah alfatihah pun hang tak tau, nak kata orang...ceh... buah dulang paku serpih la kau ni anonymous(june 17,2012 11:09 Pm)

    ReplyDelete
  9. apa pulak kaitan dengan UMNO ni Anonymous.Itu perkara anrata budak tu dengan Sultan Johor,apa pulak UMNO pulak yg di kaitkan.ini lah dah jadi kebiasaan puak puak ni, apa pun salah dia, UMNO akan dilibatkannya.

    ReplyDelete
  10. sikit2 salah UMNO tak profesional langsung,buat komen pun lari dari topik, ni komen pasal budak haziqn dengan sultan. klau tak tahu nak komen jgn komen

    ReplyDelete
  11. AQ bekas dak kolej swasta..result spm baik pun xdpt msuk U..bdk ni masuk u pun,pikiran cam budak xde PMR
    Dok sokong mansuh ptptn tu ingat baguih sgt ker..ingt senang nk blajar tnpa loan ptptn..pi blaja swasta bru ko tau apa makna kemudahan kerajaan bagi.klu percuma,bdk blaja sambil lewa & TANPA RAJA MELAYU,keistimewaan org melayu dah lama terhapus,biler,semua bangsa dpt sma rata,bru ko tau peritnyer hidup ni bler bangsa lain tindas yg lemah terutama melayu..hidup terbuang di negara sendiri
    aq bkn anti bangsa lain coz aq pun mix juga..tpi pikir2 ler sendiri (lain kli ckgu suh blaja sejarah,jgn ambil lewa jer)

    ReplyDelete
  12. Siyes komen bangang.dorang mintak mansuh ptptn,kira bagusla.cadangan nak pendidikan free,kira sesuai la dengan bangsa korang.kalo x silap aku,bangsa korang jugak yang dok menyemak kat sogo waktu sale.kalo xda sale mintak maaaap la korang nak belanja.nih budak seekor nih mintak belajar free,sebaiknya bangsa murahan mcm korang neh patutnya sokong,bukan bangkang.
    Pegi rumah urut pun mintak diskaun jugak

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...