Konco-konco ku

Wednesday, October 31, 2012

GEMPAR!! RATUSAN 'AHLI PAS' MENYOKONG KEPIMPINAN UMNO

MUNGKIN ada yang bertanggapan ahli PAS telah menyokong UMNO berdasarkan sekeping gambar ini. Tapi yang nyata gambar ini tidak pernah disunting walau dengan software apa sekalipun. Ini REAL!!

*Terkejut!

Bertenang, JB baru je balik dari program Mesyuarat Agong Veteran UMNO di kawasan. Hampir 300 lebih veteran-veteran UMNO yang hadir untuk bersidang. Anggaran umur lebih kurang 50 tahun dan ke atas jadi memang sudah menjadi kebiasaanlah mereka semua berkopiah putih umpama ahli PAS.

Satu persepsi yang orang ramai lihat sekarang, asal orang PAS mesti berkopiah putih, macam kopiah putih itu sudah menjadi trademark bagi mereka. Orang UMNO hanya pakai songkok tinggi malah dulu ada jugak yang melarang orang UMNO pakai kopiah putih kerana tak dapat membezakan siapa penyokong PAS.

See their perception yang kolot! Kopiah putih for PAS, Songkok tinggi for UMNO!

Malah masih ada juga ahli UMNO yang berjawatan imam dan siak namun sejak pakatan memerintah digugurkan jawatan mereka dan diberikan kepada yang tak layak. Kononnya UMNO kurang Islam nya jadi terpaksa ditukar kepada imam dan siak PAS.

Kat sini JB cuma nak bagitau yang pakai kopiah putih ni semua orang veteran. Jadi? Paham apa maksud JB?

Ya! Kalau nak berdasarkan pemakaian kopiah putih ni, ORANG PAS RAMAI YANG VETERAN!!!

Ada setuju???

2 comments:

  1. apa kene mengena kopiah dengan songgok..ia islam..ayah aku umno pun pakai kopiah jugak..pakcik aku pas pn pakai songkok..tak da apa pun.jangan cakap benda yg tak berasas cam ni.wat dak pr smash kita je dari tulisan bodoh kite sendiri

    ReplyDelete
  2. kopiah PAS, songkok UMNO? Apa kelas... kalau nak lebih warak, pakai songkok tinggi macam tok imam 'anughairah'. Dah bantai pelacur pun orang masih sudi dengar tazkirah. Tu baru betul punya maksum!

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...