Konco-konco ku

Saturday, October 20, 2012

JACLYN VICTOR MENCABAR UMAT ISLAM DI MALAYSIA

PARAH! Aku mengutuk sekeras-sekerasnya tindakan individu yang bertanggungjawab meng'upload'kan rakaman lagu yang dinyanyikan oleh Bekas Juara Malaysian Idol ini, Jaclyn Victor. 

Kat sini bukan aku nak bersikap rasis terhadap agama yang dianuti oleh beliau, malah aku hormati setiap agama yang ada di Malaysia kerana kita masyarakat majmuk. Tapi harapan aku supaya berhati-hati dalam menyanyikan sesuatu sehingga boleh menimbulkan ketidakselesaan terhadap penganut agama lain.

Lagu 'Harapan Bangsa' yang dinyanyikan oleh Jac telah mendapat kecaman hebat dari Perkasa. Lagu penuh unsur agama Kristian tidak sesuai dimainkan di Malaysia kerana agama rasmi negara ini adalah Islam. Aku bukan nak menolak agama Kristian kerana itu anutan masing-masing cuma perlu dibataskan.

Aku pun tak salahkan Jac atau pembuat lagu tersebut cuma aku marahkan individu yang upload rakaman lagu tersebut ke dalam YouTube. Reaksi dan perasaan orang awam pun kena jaga jugak. Walaupun cuma nyanyian dalam gereja, namun jika telah ditunjukkan pada umum maka seperti Malaysia ini mahu ditukar kepada agama Kristian. Lebih kurang niat Lim Guan Eng dan penganut DAP yang lain.

Dan aku tak nafikan memang gereja Kristian ni ada agenda untuk menjadikan agama Kristian sebagai agama rasmi Malaysia. Tak caya? Pergi tanya Razali DAP!

*aku tak nak letak video 'Harapan Bangsa' kat sini. Pandai-pandai cari sendiri lah.....

2 comments:

  1. Salam bro. Mohon pautkan blog saya. Saya sudah pautkan blog bro. Tq bro
    http://budakbenteng.blogspot.com/

    ReplyDelete

  2. Lu mahu semua Geraja di boikot kerana ada geraja Baba di Melaka guna bahasa malaysia untuk injil, nanyian, khutbah, doa dan pertuturan seharian meraka?

    Lu mahu semua gereja di sabah dan sarawak di boikot?

    Sebelum kedatangan Islam, rakyat Malaya ‘sesat’ and ‘khafir’ di dalam kepercayaan mereka.

    Selepas kedatangan Islam, peruntukan Perlembagaan beri kebebasan agama kepada semua.

    Jadi bodoh lah cakap nak sekat agama lain-lain guna bahasa malaysia.

    Padahal yang sama, lirik lagu ‘Setia’
    Untuk agama, bangsa dan negara.

    Jaclyn is not of your agama and not of your bangsa.

    Sensif lah engkau ya.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...