Konco-konco ku

Wednesday, October 31, 2012

PARANG TERBANG MENYAMBUT ANWAR DI BNO, SABAK BERNAM

(Lihat benda apa yang tersisip di pinggang lelaki berbaju hitam)

PARANG?? Woooo.... Ganas orang Sabak Bernam... Orang lain sambut Anwar siap standby bunga manggar dengan kompang, pemuda ini ingin membuat sedikit kelainan bersempena kedatangan Anwar dan rombongan basnya ke Bagan Nakhoda Omar, Sabak Bernam pada Ahad yang lalu.

Tapi harap orang ramai jangan salah sangka. Pemuda ini bukanlah nak serang atau menakut-nakutkan orang ramai terutama tetamu kehormat datang ke kawasan dia. Pemuda ini sebenarnya baru pulang dari kebun miliknya yang berhampiran tapak ceramah Anwar.

Jadi, akibat salah faham, pemuda ini ditahan oleh bodyguard Anwar (nasib tak keluar pistol bro...) untuk tidak melakukan provokasi melampau. Provokasi mende beb? Standard la orang kampung bawak parang, sabit ke hulur ke hilir.. Nak ke kebun pun masalah ke? Ish....



Seperti biasalah dipanggilnya Unit Anjing PAS untuk menghalau pemuda ini dari dengar fitnah bodoh yang disampaikan oleh Anwar dan beberapa kerat pemimpin pakatan yang hadir. Macam manalah orang tak menyampah dengan Unit Anjing PAS ni... Orang nak dengar ceramah dihalaunya....

Diulang suara ye... Pemuda ini bukan buat provokasi bawa parang.. Dia hanya nak lalu je pulang ke rumah namun sambil-sambil tu berhenti sekejap nak dengar ceramah sebelum dikerumuni penyokong pakatan taik yang ada... Konon hero la dapat tangkap pemuda ini... Parang pun dirampasnya...

Samseng pakatan memang kurang ajar beb... Tak ada apa-apa hal tiba-tiba main rampas barang orang... Memang lepas ni selamba jugak lah pakatan nak rampas tanah orang Melayu kalau terus berkuasa kat Selangor.....Ish...

3 comments:

  1. Salam mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

    ReplyDelete
  2. politik melayu....naik meluat aku tengok 2 pihak

    ReplyDelete
  3. ... Itulah kata pepatah orang dulu-dulu :-
    BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH.

    Pemuda itu berani membawa parang kerana dia benar dan tidak ada apa yang nak ditakutkan. Maklumlah, orang baru balik dari kebun.

    Tetapi orang orang yang menahannya itu takut kerana mereka rasa bersalah diatas banyak isu.

    Jadi buatlah pilihan yang tepat diPRU yang akan datang nanti.

    Usah pisang berbuah dua kali.

    Angger sing wes tuu.....weslah.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...