Konco-konco ku

Monday, October 1, 2012

KAKI KATAK DALAM MEE DI OLD TOWN WHITE COFFEE!!

Masih teringat lagi cerita Old Town White Coffee di saman kerana pelanggan terjumpa kaki katak yang telah dipotong didalam pinggan mee yang dipesannya. Kes itu pernah mendapat liputan meluas dahulu sehingga pengacara tv 999, Mazidul Akmal Sidek mendedahkan dalam blog beliau.

Itu baru kaki katak yang dijumpai belum lagi dengar dari mulut bekas pekerja premis coffee house ini. Diberitakan yang memasak makanan di Old Town White Coffee bukanlah beragama Islam dan kebersihan juga meragukan.

Pernah katanya beliau melihat warga asing ini yang bertugas sebagai tukang masak menggunakan kuali yang sama untuk memasak makan kegemaran mereka iaitu 'fried pork' atau lebih sopan dipanggil BABI GORENG!

Rasa loya tekak bila mendengar cerita yang disampaikan sebab pernah juga rasa makan kat sana, not bad. Tapi itulah, yang ada sijil halal hanyalah pada kopinya sahaja bukan pada makanan yang lain. Maka tidak hairanlah jika tukang masak tidak diberitahu apa yang sepatutnya menjadi larangan jika bekerja sebagai tukang masak di Malaysia.

Kembang tekak sekejap.

Mual pun ada sebab benda kita dah rasa dulu baru tau. Kalau dari dulu tau memang sumpah tak akan singgah malah jeling pun tak sebab totally tak halal walau white coffee dia sedap berkrim.

Berhati-hatilah sebelum memilih kedai makan. Kaji dan selidik dulu siapa empunya restoran dan siapa tukang masaknya. Beringat sebelum kena.

4 comments:

  1. BOIKOT CINA
    BOIKOT OLDTOWN WHITE COFFEE

    ReplyDelete
  2. mmg dari dia bukak sampai laaa ni tak pernah masuk pun kedai. tak minat. baik buat kopi wooo kaw kaw kaw sendirik kat umah

    mau sekole :P

    ReplyDelete
  3. DAH DENGAR...
    DAH NAMPAK...
    DAH TAU......
    DAH BACE.....

    YG TERANG2 DEPA NIH MENGHINA DAN MMPRLEKEHKN AGAMA KITE...NAPE MASIH NAK G KEDARAH KAT OTWC...

    NAK TUNGGU ADA BABI SEKOR TERPANGGANG KAT DEPAN MATA BARU NAK PERCAYA KE WAHAI RAKAN2 SEAGAMA KU?

    BOIKOT OLD TOWN WHITE COFFEE DAN ROTI MASSIMO..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, boikot produk org Cina.Nak tengok mereka bole idup ke tidak kerana majoriti pengguna adalah Melayu. Carilah tanda halal kerana mencari yg halal adalah fardu.

      Delete

comment please.....