Konco-konco ku

Wednesday, June 6, 2012

TERANG MELABUH TIRAI, SERANG TERUS MENGGANAS - KP BUDIMAN #ReturnSgor


1. Memulakan TERANG (Tekad Rampas Selangor) dengan penerangan politik ala Steve Job, penggunaan perisian Power Point, LCD, sistem audio yang efektif sememangnya menjadi impian saya dalam siri Pidato Politik. Sebaik sahaja dilantik menjadi Pengerusi SERANG, pendidikan politik menjadi keutamaan dan TERANG adalah judulnya. Pidato politik mesti berubah wajah sesuai dengan cita rasa anak muda.

2. Diperingkat awal program ini dicebik oleh rakan dan taulan. Mengapa mesti ceramah politik yang menjadi keutamaan? Mengapa harus belanja besar dalam ceramah? Cukuplah sekadar mikrofon, speaker dan pa sistem taraf surau. Perkara baru mesti tidak terlepas dari kritikan. Semuanya mesti ditelan dalam usaha supaya anak muda tekun dalam sesi ceramah politik. Bukan sedikit cabaran yang dihadapi di peringkat awal. Ada rakan yang menyediakan tempat tanpa kelengkapan pa sistem yang baik ada juga internal politiking mengganggu kelancaran program.

3. TERANG sudah tamat menjelajah ke seluruh negeri Selangor. Tidak kira di mana garaj basikal, dewan masyarakat, bawah flat, restoran makan semua tempat telah saya turuni. Menjadi kebiasaan ke setiap DUN saya lawati akan disusuli dengan pelawaan dalam DUN yang sama. Biasanya saya menolak kerana tanggungjawab yang besar di seluruh Selangor. 

Baca seterusnya di Minda Budiman...

No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...