Konco-konco ku

Tuesday, May 15, 2012

LING LIONG SIK JUAL MAKLUMAT SULIT KEPADA DAP!!!

Ling Liong Sik, bekas Presiden MCA, mengandaikan yang Barisan Nasional hanya bermimpi untuk merampas Selangor kembali. Beliau berkata kepada Sin Chew Daily yang Barisan Nasional terlalu banyak masalah yang membelenggu rakyat Malaysia untuk mengundi BN pada PRU akan datang.

Bekas Menteri Pengangkutan ini mungkin sudah lupa akan kedudukannya yang pernah hidup bersama Barisan Nasional hingga berjaya menjadi manusia berjaya namun sayang beliau juga mudah lupa dengan segala pengorbanan yang dilakukan oleh kerajaan BN. Kes PKFZ yang suatu masa dahulu berkaitan dengan diri beliau nampaknya telah menjadi 'backfire' kepada BN atas amalan rasuah yang dilakukan hingga memburukkan nama PM Najib.

Beliau seolah-olah menyokong pemimpin pakatan dengan melobi MB Selangor, Khalid Gagap dan KM Penang, Guan Eng Rasis atas sebab-sebab yang sulit. Dikhabarkan juga Lim Liong Sik ini telah mendapat token dari pimpinan pakatan supaya menghentam dan menumbangkan kerajaan Barisan Nasional dengan apa cara sekalipun sekaligus menggunakan karakter beliau sebagai bekas Presiden MCA dan Menteri Pengangkutan.

Dari sumber yang boleh dipercayai, beberapa pemimpin kanan dari DAP telah menemui beliau dan berbincang untuk menjatuhkan BN dan seterusnya tidak dapat merampas Selangor kembali. Segala rahsia kerajaan yang dipegang dulu juga telah berada ditangan DAP untuk mengatur strategi dalam PRU akan datang. Tambah informer lagi, jika DAP dan pakatan tidak dapat menumbangkan BN dalam PRU13 ini, mereka akan menggunakan senjata rahsia mereka yang diperolehi dari bekas-bekas pemimpin BN yang sedia bekerjasama. 

Situasi PRU ini nampaknya semakin sengit dengan adanya maklumat sulit yang dibocorkan oleh bekas-bekas pemimpin kanan BN dahulu kepada pembangkang khususnya DAP. Its all about money bro...

No comments:

Post a Comment

comment please.....