Konco-konco ku

Thursday, October 4, 2012

PAS CIPTA AGAMA ISLAM BARU SELARAS DENGAN PERJUANGAN DAP!!

“Kami bukan lagi Islamis, tetapi Islamis Demokrat,” begitulah kenyataan Dr Dzulkefly Ahmad, Pengarah Penyelidikan PAS Pusat seperti dilaporkan Mkini dotcom yang turut disalinkan ke laman peribadi beliau, drdzul.com dan dipetik oleh AIDC...

Aku malas nak komen panjang lebar sebenarnya pasal kenyataan si mangkok hanyut ni. Dia membawa maksud "kami bukan lagi Islamis" kepada PAS bukan lagi Islam tetap Islam yang lebih demokrat-liberal seiring dan sejalan dengan fahaman Anwar dalam Islam.

PAS sudah berubah totally sejak bergabung dalam pakatan haram kerana sudah terikut-ikut rentak DAP dan PKR yang lebih mementingkan Putrajaya dari menegakkan Islam seperti matlamat asal penubuhan parti itu awal dahulu.

Apa lagi yang boleh kita harapkan dari PAS ini? Islam sudah dibuang terus dari perjuangan asala semata mahu bersama rakan pakatannya. Adakah kita masih mengiktiraf PAS ini sebagai parti Islam? Jawapan ada pada kalian sendiri.

2 comments:

  1. dahulu apabila pak lah perkenalkan islam hadari ... bagai nak gila mereka hentam pak lah kata bawa islam baru ... kini mereka perkenalkan islam moderat pulak ... makin berkarat dah islam puak ni ... mungkin berkat doa pok nik supaya Allah hancurkan puak yang batil nih ... bertambah terserlah kebatilan puak penganut agama pas nih ...

    ReplyDelete
  2. INILAH PUAKA YG SEPUPU SEPAPAT AKU SOKONG MCM NAK RAK MASE PRU 12 ARI TU.PADAN MUKE DIORG, SOKONG LAGI LAH ANAK DIDIK PUAKA NI, KATE ORG UMNO RASUAH..PUAKA NI BARU BERAPA BULAN JD YB(YANG BONGOK) DAH PAKAI HARIER, BODYGAD PUN MCM SAMSENG..LANCAU LAH LU DZUL PUAKA..AKU DOAKN NGKO KALAH NEXT PRU 13. NGKO MMG PANTATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT..

    ReplyDelete

comment please.....