Konco-konco ku

Saturday, October 6, 2012

SAH!! SIJIL HALAL TIADA DALAM KEDAI OLD TOWN WHITE COFFEE!!

Peringatan kepada seluruh umat Islam..

Jangan lagi singgah di OLD TOWN WHITE COFFEE!  Ini kerana status halal 100% bagi kopitiam ini amatlah diragui sehingga ke hari ini.  

Belum ada lagi pihak yang mengesahkan status halal premis ini.  Sebelum ini, media pernah memaparkan perihal Old Town White Coffee yang pernah dibangkitkan oleh Sdr Armand Azha Hj.Abu Hanifah di mana pemiliknya Ngeh Koo Ham, secara terus terang di laman tweeternya memperlekehkan isu halal ini yang walaupun isu minuman kopi yang dijual di premis ini.  

Harap kita semua sebagai orang Islam prihatin sementara pihak yang berkenaan sedang menjalankan siasatan.

Bukan dipaparkan untuk boikot kedai ini, tetapi untuk memberitahu kepada umat Islam, kita digalakkan mencari kedai yang halal untuk makan. Agar amal ibadah kita akan terus diterima.

3 comments:

  1. Orang islam patut guna kuasa beli yg ada demi kepatuhan pada Agama. Katakan TIDAK kepada kopi putih Pekan Lama. Cari yg HALAL wajib bagi kita

    ReplyDelete
  2. Patut JAKIM keluarkan sijil "HARAM" bukan sijil HAlal. sebab, negara ini ialah negara brtunjangkan Islam seperti yg termaktub didalam Perlembagaan negara kita. Makanya, perlulah Jakim berfikir dan mentelaah perkara ini. Senarai dah ada jadi sekarang cuma keluarkan saja sijil Haram kpd kedai2 makan yg takde sijil halal ni. senang kira. habis cerita!

    ReplyDelete
  3. Orang melayu yg masuk kedai kopi Boss Dap perasan nak jaga standard konon...sanggup bayor harga mahal !

    ReplyDelete

comment please.....