Konco-konco ku

Monday, October 8, 2012

KAPAL PADERI KRISTIAN BERLABUH DI PENANG

Inilah kapal M.V. Logos Hope Valletta yang berlabuh Di P Pinang, sebagai promosi perpustakaan terapung, bersama 372 anak kapal mewakili 53 buah negara yg mana sebahagian drpd mereka adalah paderi Kristian. Apakah niat dan tujuannya tersirat ianya di situ?

Master Dedah

2 comments:

  1. Setiausaha agung PSM S Arutchelvan berkata, tindakan kerajaan membenarkan kapal perang berkuasa nuklear Amerika Syarikat berlabuh di Pelabuhan Klang menunjukkan hipokrasi kerajaan yang giat memburu Suaram dengan dakwaan menerima dana luar negara.

    "Tindakan BN cukup hipokrit kerana di dalam negara, kerajaan BN meningkatkan usaha untuk memburu Suaram dengan pelbagai tohmahan berkenaan dengan penerimaan dana luar negara.

    "Tetapi di sudut yang lain, kerajaan dengan tangan terbuka menerima lawatan mesin perang AS ke negara kita," kata Arutchelvan dalam satu kenyataan hari ini.

    Katanya PSM mengutuk sekeras-kerasnya persinggahan lima hari kapal induk pesawat udara berkuasa nuklear USS George Washington bermula semalam – yang dilaporkan untuk "mempromosi kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia".

    "Tindakan ini hanya akan memperkukuh ketenteraan di rantau ini dan menggugat kedaulatan negara kita.

    "Dengan membenarkan tentera AS memasuki kawasan laut dan tanah Malaysia, dan juga mewujudkan kerjasama ketenteraan yang rapat, hanya akan membantu memperkuat usaha imperialis yang diketuai AS untuk menguasai rantau Asia secara politik-ekonomi...," katanya.

    ReplyDelete
  2. aku pun berasal dari s.bernam.tak sangka ada seorang wakil umno yg agak goblog dan berkarat kat blog ni.aku malu nk ngaku ko org jawa mcm aku...tapi aku tau ramai jawa2 kat sabak bernam kuat umno.sampai ketulang.saya puji org banjar sbb ramai yang pas walau ada yg umno,tetapi lbh ramai pas.

    ReplyDelete

comment please.....