Konco-konco ku

Monday, October 8, 2012

DEDAH!! KHALID LULUS PINDAH TANAH YAYASAN SELANGOR KEPADA PUSAT KEBUDAYAAN CINA!!

PANAS!! Pakatan Selangor kini semakin gila merampas harta dan aset kerajaan Selangor dalam memenuhi tuntutan janji kepada wakil rakyat dari pakatan yang lain seperti DAP dan PKR.

Surat yang terlepas keluar ini menuntut supaya sebahagian tanah milik Yayasan Selangor di Bandar Klang diserahkan kepada Pusat Kebudayaan Cina Negeri Selangor.

Tanah milik Yayasan Selangor adalah tanah yang dikhususkan untuk kaum bumiputra di Selangor dan tiada kena mengena dengan orang lain. Jadi kenapa perlu Khalid meluluskan untuk mereka?

Bukan bercakap soal rasis atau apa, kerana ini adalah hak dan kepunyaan Melayu Bumiputra di Selangor. Apa lagi yang Melayu Bumiputra tinggal jika bukan tanah? Itu pun Khalid nak bagi kat bangsa lain juga??

TUKAR SEGERA SEBELUM LAGI BANYAK ASET NEGERI YANG HILANG!!!

2 comments:

  1. Senang senang sahaja mengarah supaya harta YS diserahkan kepada Pusat Kebudayaan Cina. Tiada orang Melayu dalam Lembaga Pengarah YS yang membuat bantahan kah? Nada surat YB Elizabeth kepada MB sangat melukakan dan menusuk hati. Saya tidak percaya ada YB YB Melayu yang berani membuat surat sebegitu kepada mana mana Ketua Menteri/Menteri Besar dinegara ini. Parah!

    ReplyDelete
  2. data pejabat tanah pasti mengerunkan jika dilihat jika tanah melayu mudah berpindah milik kpd kaum lain!!?

    pelbagai sebab ya mudah dipindah milik?

    ReplyDelete

comment please.....