Konco-konco ku

Thursday, June 7, 2012

PANAS!! ANWAR JANJI AKAN BAYAR SEGALA YURAN UNISEL BAGI PELAJAR BARU!!!

UNISEL (Universiti Industri Selangor) yang kini telah menjadi mangsa kekejaman Kerajaan Selangor yang menafikan haknya untuk belajar dengan tenang. Rafizi yang sebelum ini begitu lantang dalam menegakkan hak semua pelajar untuk mendapat pendidikan percuma kini telah termakbul dengan penangguhan proses pinjaman PTPTN bagi pelajar baru UNISEL bagi semester baru ini.

Ini adalah ekoran dari beberapa pemimpin politik dan gerakan mahasiswa seperti SMM dan KAMI yang mahukan pemansuhan PTPTN dan mahukan pendidikan percuma di Malaysia. Jadi rasanya tidak salah PTPTN membiarkan Kerajaan Selangor meneruskan hasrat murni mereka untuk memberi pendidikan percuma bermula dari Negeri Selangor sendiri yang berpendapatan bersih lebih 5 million sebulan.

Tidak perlu melalak tak tentu pasal kerana yang memberi idea dan cadangan pendidikan percuma adalah dari PKR, jadi tidak mustahil rasanya jika kita lihat dulu sejauh mana Kerajaan Selangor boleh menepati janji yang digula-gulakan oleh mereka. 

Kejam? PTPTN tidak kejam. Ramai lagi yang masih memerlukan pinjaman pelajaran itu. Kerajaan Selangor yang sombong sepatutnya mampu mebiayai setiap seorang pelajar baru hanya untuk UNISEL bukan untuk semua universiti di Selangor. Kita nak tengok sejauh mana kejayaan mereka untuk beri pendidikan percuma. Jika berjaya insyaAllah BN akan turut mengikut jejak. Fikirkan.

9 comments:

  1. kalau PR berjaya,x perlulah insyaAllah BN akan turut jejak sbb waktu itu BN telah pun tumbang.kenapa perlu ikut jejak PR pulak,sblm nie BN asyik kata negara akan bankrap kalau bg pendidikan percuma.FIKIR2KAN lah,perlukah PEMBANGKANG buat kerja dulu baru BN nak ikut,baik BN jd PEMBANGKANG dan PR buat kerja...

    ReplyDelete
  2. kes rasuah kapal selam yg berjumlah 500juta lebih sedang disebarkan dibeberapa negara.

    ReplyDelete
  3. Eh orang yg sama eh bagi komen komen kat atas..kah kah kah..buat malu kaum le..Scorpene case was not even filed ( MAKSUDNYA KES FITNAH PM TU TAK LANSUNG DIFAILKAN OLEH MAHKAMAH MANA MANA NEGARA) mabukkkkk....Bodoh buat la cara bodoh.

    ReplyDelete
  4. Hampa jangan dok perasan lagi.

    ReplyDelete
  5. Kena temberang dgn SUARAM jer. diorang guna duit pembangkang utk makan angin kat paris. mane ada kes tu kat mahkamah perancis atau kat mane2. katak bawah tempurung pun tak bodoh nak senang2 percaya...

    ReplyDelete
  6. tuggu lah tawan Putrajaya...x faham atao bodoh melantun2...pendidikan percuma selepas tawan Putrajaya lah UMNGOK......awat bodoh sgt??????sapa yg kena temberang?????????tunggu jer lah.......kita tgk sapa yg kena...Bagus juga UMNO arahkan PTPTN bekukan pinjaman...jangka hayat UMNGOK dijangka lg cepat mampuih......kau org ingat rakyat Mesia suka dgn apa yg UMNO buat.....ni zaman generasi x dan y lah...bukan bodoh2 lg.....bagus..buat lg tindakan yg buat rakyat marah..mcm Royalti minyak kelatan.......

    ReplyDelete
  7. Syabas Bro Anwar Ibrahim. ini baru dikatakan kote menegak boleh tanggung perbelanjaan yuran semua pelajar unisel. semua maklum anwar ibrahim orang terkaya dimalaysia, mempunyai berbagai sumber kewangan dalam simpanan tetap diseluruh dunia istimewa di israel. moga moga pelajar unisel belajar dengan tekun dan sokong anwar hingga tercapai cita cita nya.

    ReplyDelete
  8. komen diatas 2 asyik cakap tunggu tawan Putrajaya..dulu bukan main bangkang masa TUn M nk bina Putrajaya..cakap membazir la bagai...ni nk tawan plak..cakap xserupa bikin...bodoh manusia yg komen diatas 2...bahlol, bangang lg bengap.....

    ReplyDelete
  9. pegi mampos la dengan politik..ehh malaysia ni bukan negara islam kan? kalo tak lama dah Hukum Allah SWT iaitu hukum hudud dilaksanakan..

    melayu memang kafir laknat..macam basyar al-asad

    pthuuiiihhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete

comment please.....