Konco-konco ku

Wednesday, April 25, 2012

DOSA KADIR MAMAK PENUH SATU BADAN! FITNAH UMNO TAK TENTU PASAL!


Datuk Kadir Shekh Fadzir sewaktu ditemuramah oleh TV Pas yang bertajuk kenapa saya keluar dari Umno. 

"Bagi saya Umno mengamalkan rasuah tak seperti saya sikit pun saya tak rasuah semasa saya jadi menteri dulu".

"Dulu masa saya jadi menteri kami bekerja dengan ikhlas demi rakyat tidak seperti menteri sekarang kerja tak seikhlas"

"Dulu masa kami jadi menteri atau ketua bahagian UMNO kami tak pernah buat kronisme seperti saya, saya tidak mengamalkan kronisme seperti pemimpin Umno sekarang. Saya tidak pernah menyerahkan jawatan Ketua Bahagian kepada adik saya di Bahagian Kulim/Bandar Bharu. Saya tidak pernah menyerahkan calon Ahli Parlimen Kulim/Bandar Bharu kepada saudara saya"

Masa saya jadi Menteri pelancongan dulu saya tidak pernah mengamalkan kronisme.

UMNO mengamalkan politik rasuah seperti ditempat saya, masa saya jadi calon Ahli parlimen, saya tak nak depa yang bagi duit kat saya.

Akhirnya saya lihat perjuangan Anwar Ibrahim adalah perjuangan yang suci, dia alim walau pun saya tak pernah 'join' dengan dia. Depa kata dia dok belasah cina doll itu lantak dialah, dia juga manusia.

Akhirnya saya akan menghabiskan sisa-sisa hidup memperjuangkan pakatan rakyat kerana orang Melayu tidak boleh bolot semua kena bagi pada bangsa lain pulak.

Kini saya sudah pencen hidup dalam sederhana tidak ada kereta mewah, rumah mewah. Kereta saya hanya kereta buruk sahaja, rumah saya hanya rumah kampung saja.

Saya dah nasihat adik-adik saya yang masih dalam Umno jangan amal rasuah, kronisme sebab nanti orang marah tengok kita rumah besar, kereta besar, bini cantik sedangkan kita ni hitam melegam.

9 comments:

  1. Betul ke dia kata macam ni? I know him and his family. They are all rich till now. His house has 20 bedrooms.all her relative and mother stay in one house. Have few dining rooms each dining table set coz rm30k imporr from turky very nice i went there

    ReplyDelete
  2. faham betul2 ayat tu...yang last skali tu kelakar skit!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Ala..siapa lah tak kenal ngan mamak sekor ni...coba tanya ahli UMNO Kulim Bandar Baharu..berapa banyak ahli UMNO yang berpendidikan sikit dia dah cantas sebab nak kekalkan kuasa dulu.....beberapa cawangan tak diluluskannya untuk penubuhan....piraaaaah mamak...

    ReplyDelete
  5. cuba gi cek kat awana poto malai d langkawi tu...bot mewah yg tesadai kat marina tu SIAPA punya

    ReplyDelete
  6. Pas tauuuu..dia banyak duit...bila lagi nak kikih peghabih !! sponsor sakan la pru 13

    ReplyDelete
  7. ala dia ni bukan bijak,,,ada satu majlis d jalan TUANKU ABDUL RAHMAN anjuran TDC bwk kementerian dia dulu...ada ke dia kata jalanTUANKU ABDUL RAHMAN tu ambil sempena nama tengku abdul rahman BAPA KEMERDEKAAN MALAYSIA... bengap punya MENTERI...patut la kena tendang...JADI MENTERI

    ReplyDelete
  8. Ala mamak. ko kaya dl dpt dr mana? ckp tu fikir la skit. ni la manusia,, cpt sgt lupa. dulu dr umno jugak la ko kaya. bila dh x diberi kepercayaan,, mcm2 la ang kutuk. haram jadu betul la ko ni

    ReplyDelete
  9. kah kah kah kadaq kadaq org serdang...dulu rumah aku la port dia buat ceramah masa aku kecik....mcan la aku tak knai dia....

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...