Konco-konco ku

Sunday, April 15, 2012

ADAM ADLI DIDAKWA DITUMBUK LAGI!


Politik Harian - Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini terpaksa bertempur dengan kira-kira 20 orang budak degil yang berkhemah di Dataran Merdeka sejak semalam bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Kumpulan budak degil yang mengelarkan diri mereka sebagai mahasiswa telah bertindak membentuk satu halangan bertujuan menghalangi pihak DBKL merampas khemah-khemah yang dipasang.Menurut undang-undang, tiada sesiapa dibenarkan memasang sesuatu struktur di kawasan tumpuan pelancong itu tanpa kebenaran datuk bandar.

Setelah berbincang, kumpulan budak degil tersebut tetap enggan berpindah selagi tuntutan mereka tidak didengar.Tindakan kumpulan budak degil tersebut yang dilihat sengaja memprovokasi dan engkar arahan DBKL menyebabkan berlaku kekecohan.

JB NAK CAKAP SATU JE.. MAMPOS KORANG LEPAS NI!!!

7 comments:

  1. Syabas ! DBKL jangan dibagi muka pada bebudak yg tak sedar dek untung !

    ReplyDelete
  2. tangkap sumbat masuk jail...abis cerita...kalau masih belajar U...buang sahaja U...suruh masuk universiti free kerajaan selangor ke...

    ReplyDelete
  3. Hari ini Isnin. Klau ada depa lg DBKL jgn bagi muka. Tangkap muat. Depa xrasa lokap gelap. Kasi kencing sama bebudak bingai ni. Ckp tarak guna...sebab depa2 ini kaki lendirrrr....

    ReplyDelete
  4. aku tak paham ape yang budak2 ni nak buat
    aku belaja setengah nak mati..
    nak achieve 1st class
    baru boleh jadi biasiswa (ptptn)
    yang diorang sedap2 taknak bayar..
    dah tu result setakat hangat2 tahi ayam..
    lain kali nak belaja guna duit family sendiri..
    hutang pandai bayar takmau..

    ReplyDelete
  5. patut mau dititik jer budak2 nie semua...

    dah xda masa nak berlembut dgn lakhanat negara ni semua...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  6. Tak sesuai gelarkan mereka budak degil... tapi budak BODOHHH....

    ReplyDelete
  7. pukul bagi patah tangan dan kaki. menyusahkan orang saja.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...