Konco-konco ku

Wednesday, October 3, 2012

TERKINI!! PULUH RIBUAN ANAK KELANTAN MEMBANJIRI PUTRAJAYA MENUNTUT ROYALTI MINYAK!!


Himpunan ROYALTI di Istana Kehakiman Putrajaya hari ini daripada tak sampai 500 orang yang menghadiri perhimpunan, sembahyang hajat dan ceramah perdana di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam semalam. Yang kelakarnya pagi ini hanya tinggal sekitar 300 orang.

Konvoi anjuran Gabungan Pendesak Menuntut Royalti (R), Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (R) sempena berlangsungnya hari perbicaraan kes saman Kerajaan Negeri Kelantan terhadap Petronas berkenaan royalti petroleum ini pada mulanya mengajak seluruh rakyat Kelantan.

Teringat pula semalam ada satu pakcik tu kata,"Esok pagi confirm 3 Juta rakyat Kelantan konvoi ke Putrajaya". Hari ini setelah mendapat maklumat daripada wartawan Putrajaya-Online, yang hadir cuma lebih kurang 300 orang sahaja.

Sikap pendemo yang hadir memang standard procedure orang-orang PAS. Bising, kelam kabut dan sembahyang taknak dalam masjid. Padahal di Putrajaya ada dua masjid besar dan berpuluh surau. Nak jugak sembahyang kat luar. Nak riak dan menunjuk-nunjuk.

Sebenarnya ini adalah doktrin tidak sihat yang diamlakan oleh pembangkang. Bayangkan setiap kali ada perbicaraan akan adanya demonstrasi. Bila ada demonstrasi akan ada juga polis, FRU, RELA, kesesakan lalulintas, amuk dan macam-macam lagi. Jika ia menjadi satu kebiasaan kelak hari-hari ada demo macam di Jakarta. Lagi best bila antara yang hadir himpunan Royalti ini, adalah daripada kalangan budak-budak sekolah. Kesian kot kat diorang.

Anda menolak keamanan dan suka pada kehuru-haraan?

10 comments:

  1. kasi tukar kerajaan negeri dulu la..

    ReplyDelete
  2. boddohh...tadak keje lain...go to hell u all...

    ReplyDelete
  3. baik lu balik isap peler pork nick lagi la..

    ReplyDelete
  4. pegi balik duduk Kelantan sana ...majukan Kelantan tu....sibuk kat negeri orang buat apa?mengotorkan selangor je....sama macam cina jugak kelantan ni....dah la idup berpuak puak.....konon diorang bagus sangat.....kalau bagus sangat apasal dok kat luar kelantan?sebab kelantan tak maju?tak ada kerja?kot....

    ReplyDelete
  5. Kalo ramai hingga brpuloh ribu org ok gak...tapi neh yg ADO cume brapa kerat jer tapi HINGAQnyer mcm bunyik ANJENG BERGADOH....memalukn org MELAYU dan Islam saje la....

    Tu ajer la standard penganot PAS..brdemo, memaki hamun, mencarut dan merosakn serta mngotorkn harta benda awam....

    Balik umah brzikir atau luangkn masa bersama keluarga atau wat kerje brfaedah lagi bagoz....TAKAT MENYALAK MCM ANJENG ,habok pon xdapek...

    Menuntut sesuatu biarla menerusi PROPER CHANNEL...

    ReplyDelete
  6. ni la kumpulan bangang yg datang Putrajaya tak ikut peraturan. Diorg ni la tadi main langgar je lampu isyarat. Dia tengok kawan dia dah ke depan, dia pun langgar la lampu merah. Hampir bergesel kereta aku sebab dalam masa sama dia boleh pula guna handphone masa memandu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Kelantan memang macam tu, bawak kereta macam haram jadah... ingat kat mana-mana negeri serupa macam negeri atok pork nick punye ke???

      Delete
    2. aku tinggal di JB..satu hari terserempak dgn puak2 ni di jalan ulu tiram berkonvoi mcm haramjadah..dh masuk negeri org nak tunjuk gedebe!

      Delete
    3. Betul 2 poyo je pasal konvoi bongok diaorang 2 kali aku terlepas simpang....betul2 barua...hidup kalau tak menyusahkan tak boleh agaknya puak2 pr bangang ni

      Delete
    4. haa...td skit lg nk lgar slah 1 kereta konvoi berok(ad pelekat tuntut Royalti) ni dpn jpm...bleh lak nk lwan arus trafik pastu wat muke ketat...memang fuck la ak tnjuk...klu dh blaggar td mcm nea...nk byar pkai duit royalti gak kea...

      Delete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...