Konco-konco ku

Wednesday, October 10, 2012

JIRAN MAT SABU PUN TAK SUKA NAIB PRESIDEN PAS NI!!


Dulu kami sokong PAS ketika Dr Hasan Ali menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor. Ramai tokoh dalam PAS saperti Dr Haron Din, Datuk Ismail Kamus, YB Nasharudin Mad Isa amat disenangi ramai. Tetapi mereka sudah tidak aktif kini. 

Minat untuk terus menyokong PAS semakin hilang sudah hilang selepas Mad Sabu dilantik menjadi timbalan presiden PAS. Walaupun Mad Sabu tinggal di Seksyen 19 Shah Alam sudah begitu lama namun penduduk disini sering persoalkan kenapa beliau tidak kelihatan di masjid berhampiran?. 

Mad Sabu juga tidak ada hubungan yang baik dan mesra dengan jiran tetangga malah tidak kelihatan dalam majlis kendudri kendara di kawasan perumahan penduduk di Seksyen 19 Shah Alam. 

Seorang Timbalan Presiden PAS yang bercita besar menjadi pemimpin negara sewajarnya lebih mesra dengan masyarakat sekeliling rumah sendiri terlebih dahulu. 

Bila rumah Mad Sabu di baling bom pada tahun lepas tidak ada jiran yang peduli pun. Yang kelihatan beberapa orang pengikut PAS berkumpul dikawasan Tadika dihadapan rumahnya menjaga kawasan itu untuk beberapa malam. 

Jika beginilah sikapnya dia hanya hebat berceramah mengutuk pemimpin UMNO dan menganjur demontrasi jalanan yang mengganggu ketenteraman awam. 

-AAKJ-

posted from Bloggeroid

5 comments:

  1. dulu kat tempat sy pun ada org PAS ni mcm tak bergaul dengan masyarakat dan jiran2nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa bila dia nak mati nanti dia masuk lubang kubor sendiri....tak susahkan jiran-jiran.

      Delete
  2. Macam ni punya manusia pun ada kah????????????????
    Pemimpin konnnnnnnnnonnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!

    ReplyDelete
  3. mat sabu ni memang aku tringin nak lempang..mcm mana yeh nak sampai hajat aku nih

    ReplyDelete
  4. bapak spe lah mat sabu nih...
    malunyeh kalu bapak aku mcm maat sabu nih..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...