Konco-konco ku

Monday, June 11, 2012

GEMPAR!! TUN M DIPELAWA JADI PENASIHAT EKONOMI RM1 YAMAN??!! HABIS ANWAR??


Walaupun telah 'pencen' sebagai Perdana Menteri, Tun Mahathir yang sering menjadi sasaran penghinaan oleh pimpinan pembangkang termasuk pemimpin anti-Melayu dan Islam dari DAP dan juga pimpinan PKR antaranya Anwar Ibrahim dan Azmin Ali, namun begitu masyarakat dunia tetap mengiktiraf kebijaksanaan Tun Mahathir.

Apa kata akhbar tentang Pengiktirafan terbaru masyarakat dunia terhadap Tun Mahathir?

Kenyataan itu juga menyebut pemimpin Yaman tersebut menyifatkan pencapaian dan transformasi negara daripada ekonomi berasaskan pertanian kepada sebuah negara maju sebagai 'Keajaiban Malaysia'.

"Beliau berharap untuk mendapatkan pandangan Dr Mahathir berhubung cara untuk membina semula Yaman," katanya.

Untuk menjadi Penasihat Ekonomi sebuah Negara asing bukan perkara main-main. Ini bukan kali pertama, banyak Negara-negara yang sering menjemput Tun Mahathir samada untuk berkongsi pengalaman mahupun menjadi orang tengah bagi mendamaikan keadaan. Bekas Perdana Menteri Thailand sendiri pun mahu 'meminjam' Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri mereka.

Malangnya ramai yang buta hati, kufur nikmat terutamanya Azmin Ali. Tanya Azmin sape yang bantu dia masa susah dulu ? Tanya Azmin sape yang beri tunjuk ajar dan peluang untuk dia berjaya sehingga hari ini ?

Dan waktu sekarang pon ketika isu gambar 'hisap aiskrim' dan 'rasuah 1992' pon, Tun Mahathir TETAP tidak menyerang Azmin Ali malah mempertahankan beliau !!!

Tapi apa balasan Azmin Ali tidak lain tidak bukan "Kepala otak Mahathir" dan "Mahathir tersungkur"

Dan apa kemajuan penasihat  Ekonomi Seringgit Selangor ? Rumah Urut tumbuh bak cendawan selepas hujan dan aktiviti persundalan semakin rancak di Selangor. Apa MB Selangor buat ? Khalid Ibrahim buat bodo sahaja.

JB harap rakyat boleh menilai kedudukan Tun Mahathir dengan Anwar Ibrahim. Jangan mudah percaya kata-kata pemimpin pembangkang.

Semoga Allah terus memberi kekuatan dan rahmat kepada ayahanda Tun Mahathir yang kini berada di Filipina.

2 comments:

  1. lg senang la org tua nyayuk nie memperkayakan anak dia.Dan bagi penulis yang menulis statement ini 'Dan apa kemajuan penasihat Ekonomi Seringgit Selangor ? Rumah Urut tumbuh bak cendawan selepas hujan dan aktiviti persundalan semakin rancak di Selangor. Apa MB Selangor buat ? Khalid Ibrahim buat bodo sahaja "..adalah seorang yg buta hati

    ReplyDelete
  2. apa yg boleh nuar buat.....???
    Dulu pun Tun yg bawak dia masuk umno....
    last2 Tun nak di gigit nya....!
    org jenis sundal ni bukan boleh buat kawan....
    lagi pantang bawah ke rumah...habis bini kita di
    julap nya....hehehehe
    Lama dan tau perangai nuar ni....!

    ReplyDelete

comment please.....