Konco-konco ku

Friday, May 4, 2012

FAKTA BERSIH: ADA PERUSUH MATI KENA TEMBAK KE?



Dengar dari bisik-bisik penyokong bersih sejak dua menjak ni. Katanya polis telah menembak mati seorang perusuh bersih. Heboh dilaman blog pembangkang yang kuat dengan fitnahnya yang mengatakan polis trafik telah mengacukan pistol ke arah perusuh dengan niat ingin menembak perusuh yang merusuh dengan 'aman'.

Jika kita lihat dari gambar pertama dan gambar seterusnya, adakah polis yang memulakan provokasi hingga sengaja menjatuhkan diri sendiri bersama motor kuda putihnya. Adakah sengaja polis trafik itu mengeluarkan pistol yang tersemat dipinggang beliau lalu menghalakan kepada perusuh.

Mana-mana polis tidak dibenarkan mengeluarkan pistol jika tidak berlaku darurat. Itu disiplin yang perlu dipegang oleh setiap anggota polis tidak kira dari unit mana pun. Dalam keadaan telah dijatuhkan oleh perusuh, adakah polis hanya hendak berdiam diri? Sudah tentu polis trafik ini tak nak nyawanya terancam seperti polis yang dibelasah teruk oleh perusuh akibat diprovok oleh perusuh.

Siapa yang mula dulu? Salah polis ke untuk mempertahankan diri?

1 comment:

  1. mereka berkeras nak merusuh, apabila mereka bertindak ganas, polis cuba mengawal, polis yg mereka pukul, kemudian tuduh polis yg nak pukul mereka, BARU NAK TU............BANGANG BETUL JD MANUSIA

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...