Konco-konco ku

Thursday, April 12, 2012

PANAS!! ADAM ADLI "MATA DAJJAL" SUDAH PUNYA MAMBANG!!!

Malam tadi bertempat di Dewan MBSA Seksyen 7, Shah Alam telah berlangsungnya satu wacana khas berkenaan pemansuhan PTPTN dan mempromosikan perhimpunan KOTOR 3.0 yang akan diadakan tidak lama lagi. Dengan kehadiran lebih 50orang atau lebih tepat lagi 250orang penduduk kawasan sekitar yang majoritinya adalah pelajar-pelajar Unisel dan UiTM.

JB mendapat makluman lambat kerana lokasi ceramah yang bertukar-tukar dari minggu lepas. Oleh itu JB tidak dapat mendengar dari awal apa yang mereka kelentong hingga menarik minat pelajar-pelajar Melayu kita. Difahamkan antara penceramah yang hadir adalah Anwar Jubri, Adam Adli, Nizar Lilin, Suhaimi (Kota Anggerik) dan beberapa pemimpin mahasiswa haluan kiri UiTM dan UNISEL.

Apa isi ceramah itu JB tak pasti tapi ada satu soalan yang ditanya oleh pelajar perempuan UiTM berkenaan pemansuhan PTPTN dan kos sara hidup selepas habis belajar. Anwar mula lah kelentong yang 'JIKA ANWAR JADI PM, SEMUA PELAJARAN DAN YURAN IPT AKAN DITANGGUNG OLEH KERAJAAN MAT JENIN NYA DAN HABIS BELAJAR BOLEH CARI ANWAR MINTA KERJA BANCUH KOPI, TAPI KHAS UNTUK PELAJAR LELAKI JAMBU SAHAJA'.

Anwar cuba mengelak untuk menjawab soalan yang mencabar minda dan terus mengalihkan fokus kepada KOTOR 3.0. Apa punya bakal PM. Suka sangat twist soalan orang. Tak layak langsung jadi PM.

3 comments:

  1. adam adli ada awek pon hg bising, awat dia xdak kote ka??ka hg nk kote dy, hg nk kulum ka...bodo pya tuan blog, hg p masuk skolah lain la...bodo pya orng, aku ingat artikel apa, artikel hampeh ja hg tulis. bodo pya tuan blog..p mampus la hg ngn BN dan umngok...

    ReplyDelete
  2. adam anak didik sejuboq anwar..
    haram jadah punye budak, kurang ajar..
    kenapa ada mak bapak yg xpandai ajar anak jadi baik2 ni..

    ReplyDelete
  3. patut la ramai kaya sgt skg nie?..
    mcm haram punye iklan bodoh piang hang nie..

    ReplyDelete

comment please.....