Konco-konco ku

Monday, June 10, 2013

RAKYAT MALAYSIA SEDANG MELIHAT TINDAKAN DRASTIK NAJIB SELEPAS PRU13...

SEBAHAGIAN rakyat kini sedang memerhati barisan kabinet Najib yang dilantik setelah BN masih diberi peluang kedua oleh Allah SWT walaupun berdepan dengan tsunami Cina untuk memerintah Negara,kabinet yang pada sesetengah orang tidak ada yang luar biasa melainkan PM Najib terpaksa membentuk kabinet berasaskan kouta serta keputusan PRU13 dan sama ada kabinet itu benar-benar menggembirakan PM Najib atau tidak, persoalan itu  hanya beliau yang tahu.

Namun kepada PM Najib dan kepada semua yang dilantik,sesekali mereka harus mengimbau sejarah kepimpinan yang telah ditunjukan Allah melalui Rasulullah S.A.W sebagai contoh yang terbaik kerana pada diri Baginda,biarpun Baginda maksum dan penuh dengan mukjizat tetapi bila Allah memilih beliau sebagai pemimpin,Allah juga telah memilih orang-orang yang sentiasa duduk bersama dengan beliau sebagai `SETPOLl,SUSK,SUS‘ dan yang lain-lain baik sebagai Pembantu ataupun Penasihat.

Ada jutawan seperti Osman Affan,ada perancang strategi seperti  Abu Bakar Assidiq,ada pemuda yang berani seperti Ali bin Abi Talib malah ramai lagi yang menyerahkan diri untuk berkhidmat kepada Rasul S.A.W, dan Baginda menerima pandangan mereka sesuai dengan bidang dan kemahiran yang mereka miliki,ironi inilah sepatutnya dicontohi oleh pemimpin kita yang masih lagi dapat memimpin negara dengan "second change" yang di miliki hari ini. Baca lagi di SINI.

2 comments:

  1. kalau najib masih bagi muka pada cina, mmg babi la najib ni. najib sendiri tak dapat 2/3 jgn nak berlagak jadi smart boy. dgr sikit rakyat bawahan yg sokong dia, bukannya asyik jadi pak turut apa pembangkang mahu najib babi ni turutkan!

    ReplyDelete
  2. minta najib serahkan sepenuh nya jawatan menteri kewangan pada yg ahli tak payah le hang pegang jawatan tu, aku nampak najib tak leh pegang duit sesak napas di buat nya kami yg belajaq ekonomi

    ReplyDelete

comment please.....