Konco-konco ku

Saturday, June 8, 2013

KAUM CINA INI MULA PERTIKAIKAN KEMBALI UiTM SEBAGAI IPTA BUMIPUTRA!!!

APA CINA MAU?? Cina nak kan semua hak dalam Malaysia. Cina mahukan semua hak istimewa bumiputra di Malaysia turut diberikan kepada mereka. Cina mahu semua harta milik Melayu jatuh ke tangan mereka. Cina mahukan ekonomi orang Melayu. Cina mahukan politik orang Melayu. Cina mahukan TANAH MELAYU!!

Dan buat julung-julung kali, golongan Cina yang tak pernah bersyukur tinggal di bumi Melayu mahukan anak-anak Cina masuk ke dalam universiti yang satu-satunya milik penuh Bumiputra. Cina-cina ni semua nak rampas hak Melayu/Bumiputra terus dari Tanah Melayu. Barangkali mereka lupa atau buta sejarah kerana tidak diajar matapelajaran sejarah di sekolah vernakular milik bangsa mereka. Mereka lebih mengutamakan sejarah Tanah Besar China berbanding sejarah Tanah Melayu. Mereka lebih diberi penekanan terhadap bahasa Cina berbanding bahasa Melayu. Apa Cina mahu??

Apabila kita mempertahankan hak kita dikatakan RASIS. Hingga fitnah timbul sehinggakan Melayu yang konon bersikap demokrasi menyalahkan Melayu RASIS seperti Tun M yang berkata ingin mempertahankan hak Melayu itu sendiri. 

Macam mana nak masuk UiTM kalau bahasa Melayu pun cakap tersangkut-sangkut. Macam mana boleh mengaku rakyat Tanah Melayu kalau perlembagaan dan Raja Melayu tidak pernah diambil peduli? Layak ke nak duduk Tanah Melayu? Rakyat Bangla, Indon, Myanmar, Filipina, Thai pun boleh bercakap bahasa Melayu dengan lancar walau baru tinggal di sini 3bulan, ini kan pula kaum Cina ini yang mengaku lahir dan membesar di Tanah Melayu tapi satu patah perkataan Melayu pun tak faham atau tak tahu nak sebut. Apa Cina mahu??

Punyalah banyak IPTA yang hebat-hebat lagi di Malaysia ini yang memberikan kemasukan kepada kaum Cina ini kenapa masih mahukan UiTM untuk belajar? Anak-anak kaum Cina ni pun bukan nak sangat belajar kat dalam Malaysia, katanya 'LOW CLASS'. Apa Cina mau??

17 comments:

  1. Memang... Cina nak semua. Cina tak marah kalau budaya depa tak ada cuma mesti jaga judi,tarian naga, makan besar, Tahun baru Cina, Kuih Bulan.. Pakaian tak penting sebab cina suka pakai macam barat... Mereka boleh ikut kristian sebab boleh happy-happy. Tapi mereka Nampak sangat benci pada agama Islam, Melayu dan Raja serta pemerintahan Melayu.Bukti bahasa Malaysia masih ada tak fasih. Malah menghairankan seolah-olah mereka sangat pentingkan bahasa Cina. Kalau nak belajar bahasa cina mengapa perlu ada sekolah cina... Banyak sangatkah bahasa Cina yang nak diajar? Matematik, sains dan lain-lain tak boleh belajar dalam bahasa Malaysia? Ada cikgu Cina kat SMK Kuala ... puji sangat singapura kat pelajar dia di tingkatan 5... Budak Cina kalau cikgu Melayu masuk lambat kelas sebab jarak antara kelas jauh terus repot. pengetua Melayu yang bodo terus ambil tindakan... Cikgu cina lambat tak apa.. Cikgu cina tak ajar tak apa... Tapi Cina Sarawak dan Sabah Ok. Malah BM amat fasih.. cuma laa ni pembangkang dari Semenanjung dah mula hasut.... Harap kerajaan bertegas dan jangan bagi biasiswa kepada cina tak fasih BM. Mana tau mungkin pendatang guna kad pengenalan palsu.. ( Kerajaan dituduh beri kad pengenalan pada pendatang tentu orang cina pun ada kaaaann? )Hrap hak Melayu tak digadaikan dengan undang-undang dan konvensyen ,PBB hak asasi dan lain lain lagi. Wujudkan jawatankuasa kerja untuk penerangan secara agresif ke luar Negara. Sekarang sedang buat kajian tentang Cina Yahudi... Harap bersama mencari maklumat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah terlampau dibagi muka. Salahnya kita sendiri juga. Ada antara kita tergamak jadi Petualang Melayu, astaghfirullahalazim. Itu sebab sekarang ramai yang berani kurang ajar dgn orang Melayu.

      Percayalah kalau diikutkan semua kehendak mereka, kalau dibagi seluruh alam semesta ni pun takkan cukup. Akhirnya kita yang habis kering tapi dia orang tetap macam tu jugak.

      Lagi satu, mereka sangat bangga dgn Singapura. Jadi apa kata kerajaan kita ikut cara Singapura laksanakan semula undang-undang ISA. Sebab Singapura masih melaksanakan ISA.

      Delete
  2. melayu sendiri yg jadi dalangnya........

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangsa cina tak bodo...bangsa melayu sendiri yg bodo. hakikat sebenar...tengok sekeliling...sosial atau politik...

      Delete
    2. Bro, cina dengan cina pun bersengketa, berhasad dengki sampai sanggup berbunuh (kalau zaman sekarang nie depa pakai pembunuh upahan bunuh bangsa sendiri)

      cuma cine sekarang nie, depa bersatu padu (lihat pilihanraya sebelum nih...sejak merdeka lagi dah) depa`energize' kan segala hasad dengki,dendam tak puas hati dan LEPAS KAN KUASA MARAH MEREKA pada orang melayu

      Orang melayu nie ada agama, sabar,sabar,sabar.

      Jadik nya orang melayu dengan melayu setakat hasad dengki tuh biasalah tak sampai berbunuh sama melayu ok lah tu....

      Bersatulah saudara2ku seperti mana kaum cina telah lakukan.

      Delete
    3. Lol yg bunuh2 ni pn ade kira bangsa ke? Pkai lh otak! Then bkan melayu ade agama je okay?! Kita tgk seseorg tu dgn iddntitinya,bkan bangsanya..fham?!

      Delete
  3. ITU MMG PERANGAI BABI...YG PENTING MENYONDOL...SEPATUTNYA SI BABI NI MASUK U TANAH BESAR AJE...DASAR PENDATANG TAK SEDAR DIRI....WOI MELAYU BILA NAK BERSATU NAK TUNGGU DAH TINGGAL BULU KE..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI? JGNLH KEMUKAKAN PENDAPAY ANDA YNG RASIS INI DI SINI..AGAK KESIAN BILA DIBACA..MCAM BDAK YNV TIDAK DIAJAR BAIK..N 1 MORE,BABI INI TAK HAL TAU..JHAN SEBUT SESUKA HATI..

      Delete
  4. Cina takan berani kurang akar kalau melayu bersatu. Sekarang cina naik yoxang sebab ada melayu jadi dalang sanggup kual bangsa dan agama kerna tombolok sendiri. Cina memang mau melayu berpecah untuk pegang kuasa dan ekonomi di bumi ini. Ingat melayu.......

    ReplyDelete
  5. Pelajar-pelajar kolej dan universiti di US diwajibkan lulus paper American Constitution atau American history sebagai syarat untuk mendapat ijazah pertama.. jika pelajar itu mendapat pointer 4 flat pun, sekiranya paper itu tidak lps, alamat nganga la....saya sungguh hairan kenapa pemerintah Malaysia tidak laksanakan polisi yang serupa. Kenapa tidak mahu belajar dari orang lain sehingga ramai anak -anak muda kita buta sejarah, malah ada yang langsung tidak tahu apa itu perlembangaan. Keadaan ini lebih teruk dikalangan pelajar2 cina...

    ReplyDelete
  6. INI MACAM BAIK PANGGIL NEGARA MALAYSIA.......MALAYCINDSIA.......wkwkwkwk

    ReplyDelete
  7. KITA LANCARKAN SATU GERAKAN BARU....
    GERAKAN TUTUP LADANG BABI (GTLB)...

    ReplyDelete
  8. APA CINA MAU?CINA MAU MKN BABI BYK2..MARI HENTAM BABI NI KAW2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu kat negara ni ada 3 group yg berpecah:
      1. group Melayu yg menjadi barua Cina...rela bersekongkol dgn spesis pemakan tegar bangkai babi ni utk melihat bangsa sendiri hancor....ni ramai dlm PAS & PKR
      2. group yg hanyutt....perasan diri dah bijak pandai...malu mengaku jadi Melayu....kesan dari menerima pendidikan tinggi dari barat tanpa didikan agama yg kukuh...ramai di bandar bandar besar
      3. group yg tahu nasib bangsa melayu dan islam serta hak hak melayu yg perlu di pertahankan...tapi sekadar melalak lalak dlm blog & media saja...tanpa ada semangat utk melakukan sebarang tindakan agresif utk mengajar kelancangan mulut spesis bangkai babi ni...ramai dlm UMNO

      dalam ketiga tiga group ini...mereka ada one thing in common..... ia itu : sikap ber hasad dengki dan tiada rasa jati diri, tiada semangat utk bersatu....itulah MELAYU....

      Delete
  9. Memang dah dijangka yg isu UiTM akan mula dipersoal oleh "kaum" ni... Isu agama Islam dan Raja2 Melayu telah dipersoal.. Sebelum ni memang tak berani pun tapi skrg ni terutama selepas PRU 12 dan terkini selepas PRU 13, "kaum" ni memang betul2 berani mencabar.. Tapi memang tak hairan sebab dalang pd keberanian mereka dipelopori dan diketuai oleh "tokoh" Melayu sendiri yg sanggup buat apa saja demi cita2 menjadi PM tercapai.. Wahai Melayu/ Bumiputera, renungkan situasi skrg dan fikirkan nasib anak cucu masa depan!!

    ReplyDelete
  10. PAS & PKR BERTANGGUNG JAWAB DI ATAS KEBIADAPAN DAP KEATAS KEPENTINGAN MELAYU / ISLAM.

    ReplyDelete
  11. tidak sedarkah lagi wahai bangsa melayu yang berserban berpurdah,bersongkok hitam,yang berpakaian orang korporat,yang berpakaian lebih barat dari barat? puak ini sekarang sudah naik tocang mereka mahu apa saja yang kita miliki walaupun mereka menguasai ekonomi. perpecahan di antara kita telah dipergunakan oleh mereka untuk merealisasikan cita-cita tamak mereka yang dipendam bertahun-tahun lamanya.

    ReplyDelete

comment please.....