Konco-konco ku

Friday, June 1, 2012

ANWAR AKAN BERDEBAT DENGAN MAHATHIR?? BIAR BETUL??

Kecoh diperkatakan oleh pihak sebelah kiri yang mahukan satu sesi debat perdana antara Anwar Juburi dan Najib Razak. JB pun sebenarnya tak sabar juga kalau betul DS Najib setuju berdebat confirm akan tercatat dalam Malaysian Book of Record.

Tapi bila dikenang-kenangkan kembali atas nama besar yang dibawa Anwar Juburi yang PERNAH menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan Menteri Kewangan alangkah lebih molek jika debat perdana itu di dahului dengan debat bersama Tun Mahathir yakni Mantan Perdana Menteri sezaman dengan beliau.

Kita patut memberi penghormatan kepada Tun M selaku orang yang pernah menjadi Perdana Menteri paling lama di Malaysia. Lagi pun DS Najib sekarang agak sibuk menguruskan hal negara. Tun M pula sudah memberi persetujuan untuk berdebat dengan Anwar Juburi pada bila-bila masa.

Sahabat blogger K7L juga ada mewar-warkan cadangan idealis ini. Bagi JB pula memang Tun M adalah orang yang paling layak untuk Anwar Juburi ajak berdebat. Ade brannn ke Nuar???

7 comments:

  1. Tun akan kata buanh masa je melayan Kucing Kurap nie...tiada mendatangkan faedah..

    ReplyDelete
  2. Tak setaraf...mangkok tu mantan banduan, tun m mantan pm ...mana ada kelas...debat dgn dato nallah atau umi hafidah,,,ada berani king taik

    ReplyDelete
  3. Apakah mereka beranggapan bahawa Anwar adalah seorang pendebat yang baik?
    Rasanya Mahathir jauh lebih baik. Tanpa menjerit dan meninggikan suara dia dapat menarik perhatian orang ramai berjam-jam untuk mengikuti ucapannya.
    Tengoklah juga bagaimana dia menjawab soalan-soalan sukar yang dikemukakan kepadanya oleh pemberita-pemberita dari Barat.
    Bandingkan dengan Anwar.

    ReplyDelete
  4. drp dngar mahathir ckap...baik dgar anwar lagi bgus...hahahaha

    ReplyDelete
  5. aku tak setuju!!!

    nanti Tun Mahathir si alKunyit ni sial kan. tak setaraf. mantan Perdana Menteri Malaysia berdebat dengan pelawak antarabangsa

    no class!

    OMEGA kasi tunjuk la musibat!

    ReplyDelete
  6. Baru buku bertemu ruas...

    ReplyDelete
  7. Penjual ubat kuat dan urut ni tak layak dah berdebat dengan PM. Buat malu je.

    ReplyDelete

comment please.....