Konco-konco ku

Wednesday, October 3, 2012

"ABAH KATA TAK PERGI SEKOLAH TAK APA, ASAL KITA TAWAN PUTRAJAYA."

Umur seperti ini sepatutnya ke sekolah untuk belajar dan bermain bersama kawan-kawan yang lain, namun tidak bagi anak-anak kepada penyokong pakatan haram yang lebih mengutamakan penawanan Putrajaya dari pendidikan anak-anak.

Anak-anak kecil yang tidak mengerti apa-apa diusung kehulur-hilir sambil memegang sepanduk untuk kepentingan politik haprak pihak pakatan. Apabila tidak lulus periksa dan masa depan terumbang-ambing maka disalahkan kerajaan yang memerintah.

Pelajar cilik ini yang dikatakan dari Kelantan dibawa ke Putrajaya untuk bersama-sama kumpulan yang lain berdemo. Inikah pemikiran maju puak pakatan? Mana sifat keibubapaan mereka untuk melihat anak-anak mereka berjaya? Fikirkan.

8 comments:

  1. Anak dia baru abis upsr tu, sbb tu ponteng skolah.

    ReplyDelete
  2. Ni mak bapak bangang ni. Umur camtu apa yg mereka tau. Kecik2 lg dah ajau anak benci pemerentah.

    ReplyDelete
  3. mentaliti penchachai pakatam harami memang macam tu. bodoh tak boleh diajar, pandai...pandai ke?

    ReplyDelete
  4. Assalam Bro

    Ini kalau kat negara maju, mak bapak dah kena saman ni kerana mendera anak-anak mereka... Macam duit minyak dapat kat dia... penyamun terbus dah tunggu tu kalau dapat duit minyak tu... lu ornag bye-bye...

    ReplyDelete
  5. Itulah di-Kelantan pondok tumbuh melata mendidik bebudak jadi penyangak solat bersejadah bendera bulan.

    ReplyDelete
  6. hehehe....tk berapa nk heran ssgt kejadian budak sek g demo mcm ni..kat melaka pon ade..cnth mase demo anti lynas di masjid al azim melaka..sek agama ( pas punyer ) bawa student dier g demo tu...kite th sbb anak buah asben ade kat sek tu..mak dier lak ingt anak dier g sane ade motivasi ke..upenyer g demo...keputusan exam pmr bdak tu pon tk berapa baik bole dikatekan hancur...ntah la soh g sek,sek agama lak tu tp lain lak yg diajau nye pas ni....tk phmla manusia skrg ni...pelajaran lbh pnting drpd politik tp mereka lbh pentingkan poltik drpd pelajaran...

    ReplyDelete
  7. Tadika pasti milik PAS. Kesian budak2 kena brainwash

    ReplyDelete
  8. Misguided indoctrination of children.

    ReplyDelete

comment please.....