Konco-konco ku

Thursday, April 5, 2012

PAS DIPINGGIRKAN LAGI..DAP BUAT ROADSHOW DAFTAR AHLI DAP MELAYU!!

Nampaknya PAS dipinggirkan lagi oleh DAP dan PKR dalam menentukan hala tuju pakatan. Terbaru DAP telah membuat Jelajah Jalanan untuk menarik ahli Melayu menyertai DAP dan seterusnya boleh mengkuburkan PAS dan PKR.

Perpecahan dan ketidaksefahaman antara parti dalam pakatan dilihat semakin meruncing dengan adanya penglibatan dari tangan-tangan tersembunyi yang cuba mengatur segala gerak langkah pakatan. Yang penting tangan itu datangnya bukan dari PAS. PAS dilihat hanyalah sebagai pelindung pakatan dalam menghalalkan segala cara dan tindakan rakan pakatan mereka dalam mempergunakan ayat suci Al-Quran dan Hadis Nabi bagi menarik rakyat mengundi mereka. Semua ini kerana undi.

Amanat Haji Hadi pada 1982, dimana amanat tersebut menghukum mana-mana orang Islam yang bekerjasama dengan orang bukan Islam sebagai kafir. Kini, segalanya sudah berbalik kepada PAS. Jika kita amati dari amanat Hadi Awang ini, ini bermakna ahli PAS termasuk Nik Aziz sudah diiktiraf KAFIR oleh Hadi Awang sendiri. Jangan mengiyakan kekhilafan.




Selain dari itu, sebagai parti yang mengamalkan sistem sosialis, DAP turut menerima tempias apabila Datuk Nik Aziz Nik Mat menolak pencalonan mantan Timbalan Presiden PKR, Dr. Syed Husin Ali di kawasan Parlimen Kota Bharu pada 2004 kerana beliau menyifatkan fahaman sosialis sebagai adik komunis.

Sekarang kita boleh nilai sendiri dimana kedudukan PAS jika semua ahlinya telah menyokong DAP. Apa rasionalnya PAS masih bersama pakatan? Hanya menjadi anjing peliharaan yang apabila tuannya (DAP-PKR) tersilap langkah hanya tahu menyalak. Fikirkan.

2 comments:

  1. Celaka betul Melayu2 yg menjunjung fahaman komunis DAP ni...otak taik...yg berusaha memajukan org melayu, dan berjasa pada melayu bukan DAPigs la bodoh...!!! UMNO..memang sesat akibat dakyah PASshit

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dah jadi dajjal Melayu..

      UMNO selama ni berhempas pulas majukan melayu tapi melayucm ni patut dinyahkan je..lucut kerakyatan. Halau pegi Singapore

      Delete

comment please.....