Konco-konco ku

Wednesday, August 28, 2013

LARANG TAYANG TANDA PUTERA DI PENANG!! GUAN ENG TAKUT DENGAN BAYANG-BAYANG KIT SIANG!!

ESOK, 29 Ogos 2013 tayangan filem sejarah 13 Mei bakal menemui penonton di seluruh pawagam tidak terkecuali di Pulau Pinang. Ribuan malah jutaan pencinta keamanan negara bakal menyaksikan serentak seluruh negara.

Tapi ada yang tidak sedap didengar. Hari ini Guan Eng, Khalifah pujaan Melayu PAS dan PKR menghalang penayangan filem patriotik tersebut di Pulau Pinang. Guan Eng takut kerana filem tersebut rusuhan kaum akan berlaku dan dia mendakwa filem terbitan Persona Pictures itu berbentuk RASIS!!

Sedap dengar apabila Guan Eng sendiri mengatakan yang Tanda Putera adalah filem rasis. Habis filem New Village tu bukan RASIS?? Lagi lah tiada seorang pun pelakon bangsa Melayu yang turut serta. Sehinggakan polis yang sepatutnya Melayu ditukar kepada polis Cina yang tidak pernah dalam sejarah polis zaman dahulu adalah dari bangsa Cina.

Jadi apa yang Guan Eng nak menyalak macam anjing sangat ni? Takut bayang-bayang bapak nya Kit Siang yang pernah kecing bendera Malaysia? Takut kelibat bapaknya yang dulu orang kanan komunis memegang pedang dan senapang membunuh dengan kejam orang Melayu.

Atau adakah Guan Eng risau jika rakyat Malaysia tahu apa itu komunis dan siapa itu komunis?

5 comments:

  1. CAT. CAT. CAT
    A SLOGAN THAT REMAINS SLOGAN.
    FORM A NEW PARTY, A "DISGRACED ACTION PARTY"

    ReplyDelete
  2. Dahlah TANDA PUTERA nak diharamkan, sekarang BENDERA tercinta kita diTERBALIKKAN! Si CINA DAPBANGKAI-BANGSAT-BOLEH MAMPOS ingat P. Pinang dah jadi NEGARA mereka (bersama sekutu kuat mereka, PAP-Barat-Israel; tak payah tunggu TPPA lagi), mcm. S'pura! Dahlah kpg-kpg PUSAKA nelayan dan sawah padi umat Islam/Melayu kat. P. Pinang, makin nak diJAHANAMkan dgn. sisa babi dan mungkin penternakan udang besaran spt. dilapurkan Pers. Pengguna Islam P. Pinang, kini, PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita mahu pun diPIJAK si CINA guan eng-CELAKA mcm. bapak lim kit-SIALnya! Awat TAK MAMPOS-MAMPOS si CINA CELAKA dua ekoq beranak ni!


    Inilah akibat ada pemimpin Islam/Melayu asyik TUNDUK kpd. bangsa PENDATANG Cina DAPBINATANG-BUAS ini! Umat Melayu/Islam perlukan perlindungan PAHLAWAN ISLAM/MELAYU pusaka sejati, bukan yg. PENAKUT! Ambil balik P. Pinang PUSAKA Islam/Melayu dari PENGKHIANAT CINA-CINA BANGSAT ini dan tayangkan TANDA PUTERA besaran di seluruh negara, termasuk P. Pinang!

    S sila lihat di http://khairulryezal.blogspot.de/2013/08/panas-jalur-gemilang-dipasang-terbalik.html, Panas!!! Jalur Gemilang Dipasang Terbalik Di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang @cmlimguaneng, August 28, 2013:

    Rakyat Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia dengan semangat mengibarkan bendera kebangsaan, Jalur Gemilang. Lain pula apa yang berlaku di 'Republik' Pulau Pinang, negeri di bawah pemerintahan Tokong Joseph Lim Guan Eng, yang secara diktator hari ini mengarahkan kesemua pawagam di Republik Pulau Pinang agar tidak menayangkan filem Tanda Putra,yang bermula tayangannya esok.

    Suasana merdeka di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang amat mengecewakan. Jalur Gemilang dipasang secara ala kadar, dua Jalur Gemilang dipasang secara terbalik manakala yang lain digantung secara selekeh. Ini caranya Ketua Menteri menghormati bendera kebangsaan. Ini caranya Ketua Menteri dan EXCO menunjukkan kecintaan kepada negara. Amat kurang ajar!!!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  3. PEMBETULAN:

    Sila lihat di http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/panas-jalur-gemilang-dipasang-terbalik.html, Panas!!! Jalur Gemilang Dipasang Terbalik Di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang @cmlimguaneng, August 28, 2013.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. PENYERANGAN mereka terhadap ISLAM/UMATNYA, HARI KEMERDEKAAN dan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita makin rakus dari PENDATANG CINA RASIS-BANGKAI, kat P. Pinang! Dahlah TANDA PUTERA nak diharamkan, BENDERA tercinta kita pula diTERBALIKKAN, lepas itu gambar masjid diguna promosi arak, di P. Pinang juga! Dan malaysiakini HARAM JADAH pula hina LOGO KEMERDEKAAN. Sila lihat di:

    1. http://novandri.blogspot.com/2013/08/kurang-ajar-promosi-arak-gunakan-gambar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+novandri+%28MINDA+INTELEK+MELAYU%29, KURANG AJAR ! PROMOSI ARAK GUNAKAN GAMBAR MASJID !!, August 28, 2013:

    Nampaknya Islam terus-terusan di hina oleh mereka-mereka yang sebenarnya buta hati dan langsung tidak pernah mahu mengambil tahu tentang adab , budaya dan agama orang lain.......Gambar tersebut di ambil di kawasan Penang Road Pulau Pinang dan ia merupakan "banner" mempromosikan minuman beer di premis terbabit…..

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  5. Undang2 dibuat olih maanusia,undang undang bolih berubah bila2 masa.Tak mustahil kalau satu hari nanti Pulau Pinang akan keluar dari Persekutuan dan menjadi Republik sama seperti Singapura.
    Dulu masa May 69 Melayu bersatu demi bangsa ugama dan negara walaupun berlainan fahaman politik.tetapi sekarang kerana fahaman politik,orang Melayu dah berpecah dan tidak bersatu.INI LAH AGENDA DAP

    ReplyDelete

comment please.....