Konco-konco ku

Thursday, June 26, 2014

PAS: PUSAT LATIHAN MILITAN DARI MALAYSIA!!

SEBENARNYA kita tidak hairan jika ada ahli PAS yang pergi berjuang sebagai militan di Syria. Rakyat Malaysia pun sudah masak benar dengan sebilangan ahli-ahli PAS yang radikal yang mahukan kuasa melulai jalanan dan keganasan.

Ambil contoh himpunan-himpunan anjuran PAS dan PR yang sinonim dengan perjuangan mereka menang melalui jalanan. Tidak kiralah siapa musuhnya yang dikatakan musuh Islam sama ada PDRM atau ATM akan terus dimusuhi sehingga mereka menakluk kerajaan Malaysia dengan keganasan.

Malah tidak mustahil juga PAS menghantar ahli-ahli nya ke Syria untuk ikut serta dalam militan menentang kerajaan Syria demi yang dikatakan 'jihad'.

Shah Alam - Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali memberitahu PAS telah memecat Lotfi Ariffin daripada parti itu pada 11 Mei lalu selepas mendapat maklumat beliau ke Syria untuk berjihad.

"Kita mendapat maklumat itu sebelum ini dan menyiasatnya. Setelah sah, mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat pada 11 Mei lalu membuat keputusan memecat beliau.

"Cuma ketika itu kita tidak memaklumkan perkara ini kepada media," katanya yang dipetik daripada The Malaysian Insider.

Hari ini sebuah akhbar melaporkan Ahli Dewan Ulama dan Ketua Penerangan PAS Kedah, Lotfi Ariffin telah dikenalpasti sebagai salah seorang rakyat Malaysia yang pergi ke Syria dan menyertai gerakan jihad di sana. 

Lotfi secara terbuka memuat naik gambar dan video klip tentang dirinya di media sosial dan penglibatan beliau itu turut didedahkan oleh penyokongnya. 

Malah terdapat juga dakwaan mengenai seorang lagi rakyat Malaysia yang dipercayai telah direkrut oleh gerakan Jabhat al-Nusra atau Al Nusra Front, sebuah kumpulan jihad yang beroperasi di Syria dan Lubnan. 

Seorang lagi rakyat Malaysia yang didakwa terlibat dengan kumpulan jihad ialah pemain drum kumpulan pop yang popular pada era 90-an, Ali Ukays. 

Beliau dikatakan berjaya mempengaruhi Lotfi untuk menyertai kumpulan berkenaan dan telah pergi ke Syria, di mana kedua-duanya dilihat memegang senjata dan memakai pakaian seragam sebagai pejuang jihad. - AntaraPos

11 comments:

  1. Unit Amal PAS adalah putik-putik militan. Kerajaan mesti hapuskan unit Amal PAS dan sekolah sekolah pondok seperti hapuskan komunis dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol..nk hapuskan sekolah pondok??..nak mengharapkan kau jadi Tok imam??..Ouh..bangang

      Delete
  2. PADAN UNIT AMAL NAMPAK GANAS. ADAKAH KITA MAHU KEGANASAN MENYELUBUNGI KEHIDUPAN KITA ?

    ReplyDelete
  3. Unit amal nampak ganas? Biar betul, asal DAP jentik sikit je dah terkencing.

    ReplyDelete
  4. Aku rasa satu hari nanti, Dapigs pun akan menerima bahananya,biarkan,biarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami dlm dap tak pernah pakai unit amal. Unit amal yg datang terhegeh2.

      Delete
  5. Unit Amal ka Unit Anal? Kena sergah dgn PKR terhegeh2...

    ReplyDelete
  6. Unit Amal PAS adalah anjing DAP.

    ReplyDelete
  7. Yang pergi Syria ni bukannya pengganas. Mereka cuma mahu menolong saudara seIslam yang dibunuh oleh syiah (kaum mat sabu). Kita mungkin tidak seberani mereka apa yang boleh dibuat hanyalah doa untuk keselamat para Syuhada....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn ikut perangai tok arabJune 27, 2014 at 12:14 PM

      pada mulanya mmg betul tujuannya, setelah itu, bunuh membunuh sesama insan, dapat lagi pertolongan dari barat..habis niat baik tu

      kendian setelah berjaya, bergaduh sesama sendiri macam di libya..kita bukan org arab yg berfikiran sempit dan agak bodoh

      Delete
    2. bodohnye kau ..fikiran sempit n tertipu dengan media yahudi..serious li bodoh..org pegi berjuang la bangang..adnye org2 seperti kau xlame lg jadi Indonesian la Malaysia

      Delete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...