Konco-konco ku

Thursday, June 5, 2014

HUDUD PAS PUNCA KEKALAHAN DAP DI TELUK INTAN - GOBIND SINGH DEO

PEMIMPIN DAP Pusat telah pun membuat post-mortem bagi mengenalpasti kekalahan utama calon DAP, Dyana Sofya di Teluk Intan baru-baru ini. Sedangkan semasa PRU-13 DAP menang kerusi Parlimen Teluk Intan dengan majoriti yang agak besar iaitu 7,000 lebih namun pada PRK lepas, DAP kalah dengan majoriti 238 kepada calon recycle BN.

Dalam mesyuarat mereka, DAP telah mengenalpasti 3 punca utama kekalahan teruk mereka sehingga tergadai satu kerusi. 

1. Calon DAP adalah Melayu
2. Hudud PAS
3. Kaum Cina tidak mengundi Melayu

Tidak mahu mengulas dengan lebih panjang tentang punca nombor 1 dan 3 kerana sedia maklum yang DAP adalah untuk kaum tertentu sahaja dan terbukti yang merekalah sebenarnya yang rasis. Sedangkan pengundi sendiri tidak menyokong calon DAP oleh kerana Dyana Sofya seorang anak Melayu.

Punca kekalahan no.2 iaitu Hudud PAS yang kelihatan pelik apabila DAP terus menyalahkan PAS. Sedang PAS hanya membisu dengan tuduhan yang dilemparkan kepada mereka.

Yang berbunyi hanyalah pemimpin PAS Kelantan yang terasa dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen DAP, Gobind Singh Deo. Sedangkan pemimpin peringkat pusat PAS tidak berbunyi langsung umpama sudah dibayar untuk menutup mulut dari mengeluarkan sebarang kenyataan yang merugikan politik pakatan.

Di mana suara Mat Sabu? Di mana suara Hadi Awang? Di mana suara Nik Aziz?

Jika sebelum ini PAS dikatakan telah berjaya mentarbiyah DAP untuk menerima Islam sebagai agama rasmi di Malaysia, nampaknya tarbiyah mereka sudah terbalik. DAP sudah berjaya mentarbiyah PAS supaya menolak hukum hudud dan terus-terusan menekan PAS dalam perlaksanaan hukum hudud.

Adakah PAS sudah menjadi DAYUS apabila digertak oleh DAP?

Di manakah maruah sebuah parti yang dikatakan Islam apabila diminta oleh rakan sekutunya sendiri supaya menolak hukum hudud yang dicanang sejak berdekad lamanya?

Fikirlah. Adakah benar PAS akan memperjuangkan Islam bersama-sama DAP?

4 comments:

  1. Salam Bro...

    Mohon pautkan link KedahNew.com di blog bro..
    http://www.kedahnews.com/

    Thanks Bro

    ReplyDelete
  2. pas nak tarbiah dap? mau kena kencing dan berak dap jerlah.......

    bangsa melayu dan orang islam ramai terus lena nak kongsi kuasa dengan dap, dengan umno haram tu lah jadinya pas serupa haramjadah nak te tegak negara islam apa jika rupa perjuangannya cuma berniat nak tawan puterajaya, hidup-hidup kena tipu dan sampai mampos lah terus tertipu.

    dasar melayu PHD (perangai hasad dengki) zaman ini keturunan sikitol jumlah berjuta-juta orang ni yg sangat susah bodoh tak mau belajar, cerdik cuma guna kepala lutut.

    ReplyDelete
  3. Satu lagi KELING-GANGSTER-CELAKA DAPBANGKAI/PKRSODOM mcm. si rayerCELAKA tu!

    Bah. Pertama:

    Lihatlah GENOSID berterusan kat BUMIPUTERA Islam India oleh puak Hindu di India di Gujarat, Uttar Pradesh dll; termasuk utk. ambil tanah pusaka umat Islam dan MENGURANGkan umat Islam kat India! Tapi kat Tanah Melayu ni, saja puak PENGGANAS/PENJENAYAH HINDU boleh BERMAHARAJALELA sampai menyerang majlis Hari Raya UMNO dan membina kuil haram sesuka hati - sebab mereka tahu ramai pemimpin Islam/Melayu LIBERAL dah jadi PENAKUT!

    Sebenaqnya juga PENGGANAS Hindu dr. India, Sri Lanka dan Nepal - mungkin dr. Malaysia ni juga mcm. puak GANGSTER DAP-HINDRAFBANGKAI-CELAKA ni (baik KDN siasat passport mereka), telah dibawa masuk si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS secara beramai kat Afghanistan, utk. MENJATUHKan Afghanistan sbg. negara Islam (mcm. kat Tanah Melayu ni - ini MO biasa mereka dulu masa mereka bawa masuk PENDATANG sampai berjuta dr. China dan India) - sampai si puak EXTREMIS Hindu makin berkuasa kat parlimen Afghanistan sekarang!

    Dan kemudian ada di antara PENGGANAS Hindu ini menyamaq sbg. puak Taleban (muka sama) tapi bila mereka cakap bahasa Inggeris kat berita; pecah tembelang dr. percakapan mereka – kemudian puak Taleban palsu ini akan melakukan keganasan yg. amat kejam termasuk mengebom sini-sana dan menganiaya, termasuk membunuh/merogol wanita dan kanak-kanak Islam, maka PENJAJAHAN Barat-ZIONIS/Israel akan dapat alasan utk. boleh berterusan!

    Sebenaqnya makin ramai pejuang-pejuang TULEN Taleban yg. menentang Barat-ZIONIS, diBUNUH dan mana-mana pejuang Islam lain di Afghanistan, akan dibom dgn. Drone harian NATO; termasuk mengebom dgn. Nuklear kat bawah tanah, utk. menyebabkan gempabumi dan tanah runtuh - spt. yg. baru berlaku dan menyebabkan beribu umat Islam terbunuh (lihat akhbar anti-Islam di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2618729/Afghan-official-says-2-000-missing-landslide.html Entire village wiped out in seconds: 2,100 confirmed dead after hill collapses in Afghanistan following heavy rain as officials give up hope of finding more survivors, By Mark Nicol, 2 May 2014 )! Selain dr. itu, antara bantuan makanan yg. pertama sampai di situ ialah dr. USAid, yg. disyaki mungkin mengandungi bahan kimia yg. boleh menyebabkan wabak penyakit/kemandulan ke atas umat Islam!

    Sebab itu juga peningkatan dadah makin meningkat kat Afghanistan sejak PENJAJAHAN NATO-UN (yg. dikuasai Barat-ZIONIS) kerana Taleban yg. anti-dadah telah dihapuskan! Si Barat-ZIONIS ingin terus menggunakan Afghanistan sebagai pusat dadah global, termasuk utk. memewahkan lagi bank-bank Barat-ZIONIS - lihat di http://www.globalresearch.ca/does-obama-want-to-stay-in-afghanistan-to-harvest-its-opium/5361807 , Does Obama Want to Stay in Afghanistan to Harvest Its Opium?, By Sherwood Ross, Global Research, December 17, 2013, Scoop New Zealand!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. Bah. Kedua:

    Aku juga syak si dua ekoq GANGSTER-KELING-CELAKA ni dpt. inspirasi dr. filem Bollywood BUAS dan parti Hindu extremis BJP di India - nak mencetuskan satu lagi 13 Mei mcm rusuhan yg. selalu dimulakan Hindu-BJP-paling-BUAS tu! Disyaki umat Islam India akan terus tersiksa dan dibunuh dlm. Genosid berterusan (utk. mengurangkan umat Islam India) oleh PENGGANAS HINDU akibat PM baru dari BJP ini, yg. pernah terlibat dlm pembunuhan beramai umat Islam (Genosid) di Gujarat, India dan mungkin juga yg. terbaru, di Uttar Pradesh - tapi tak pula dikecam si KEJADAH UN/Barat-ZIONIS tu!

    Lihat di - http://www.muslimnews.co.uk/newspaper/world-news/hindu-nationalist-bjp-premiership-modi-made-history-india-muslim-mp-ruling-party/ :

    Hindu Nationalist BJP under premiership of Modi, made history of India – no Muslim MP in the ruling party

    Sajeda Momin in Kolkata, India

    30th May 2014

    For the first time in Indian political history the ruling party of the country will have no Muslim Members of Parliament in the Lok Sabha. This statistic gives a very clear indication of the position of Muslims in the new Government which will be formed by the Hindu Nationalist Bharitya Janata Party (BJP) under the prime ministership of Narendra Modi. The message is loud and clear – Muslims have no stake in the Government.

    The 16th Lok Sabha has the lowest representation of Muslims since 1962. Only 23 Muslims have been elected in a House of 543, giving a group which accounts for around 18 per cent of the country’s 1.2 billion population less than 4 per cent representation in the Lok Sabha, India’s version of the House of Commons.

    The BJP has ridden to power on what is being described as a ‘Modi wave’ and with 282 seats, has managed to get an overall majority as a single party, though they will be forming the Government along with their pre-poll allies of the National Democratic Alliance.

    Modi, the highly controversial Chief Minister of Gujarat, who presided over the killings of 3,000 (figure given by social activists) Muslims in the western state in 2002, was made the BJP’s prime ministerial candidate almost a year ago and since then he has spent a lot of time, effort and money on an image make-over…..

    In Gujarat, polarisation and ghettoisation of Muslims has succeeded in allowing the BJP to rule the state for almost two decades. By engineering riots in Muzzafarnagar in Uttar Pradesh in which Muslims were killed, just before the election and then polarising villages and towns, the BJP pulled off a magnificent win.

    The biggest fear that Muslims have is that BJP have tasted blood, found a winning formula, which they will use in the rest of the country every time there is an election and they need to come to power or retain power. Yes the much-touted Gujarat model will be repeated in India, but it may not be the ‘development’ model that is repeated but the Muslim pogrom model.....

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...