Konco-konco ku

Thursday, June 12, 2014

AHLI PAS BERI DERMA UNTUK PEMIMPIN PAS BERMEWAH-MEWAH!!!

SUDAH menjadi lumrah PAS asal ada ceramah, pastinya akan ada kutipan derma yang dibuat. Kononnya untuk buat belanja berkempen, jihad dan perkataan-perkataan yang mendorong untuk satu tujuan yang sama iaitu bersedekah untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia.

Ahli Parlimen PAS Tumpat, Khairudin Jaafar yang menggunakan kereja Audi KJ99 mencetuskan persoalan kepada ahli PAS diperingkat akar umbi. Sedang ahli masing-masing datang dengar ceramah dan dipaksa 'membayar' derma kepada parti itu kononnya untuk jihad di jalan Allah walhal para pemimpin mereka senang-senang mencekik duit derma tersebut untuk kesenangan dan kemewahan mereka anak beranak.

Masih nak salahkan kerajaan mereka hidup susah? Masih nak salahkan kerajaan pemimpin PAS sendiri apabila kaya lupakan mereka? Itu sudah menjadi mentaliti mereka sejak azali. Bukan hendak menuding jari cuma mahu mereka ahli PAS akar umbi berfikir.

Datang jauh-jauh bawak anak bini dengar ceramah. 

Dipaksa 'bayar' derma paling kurang RM10.

Balik tak cukup duit nak beli minyak, susu anak.

Salahkan kerajaan.

Datang jauh-jauh berhimpun bantah kenaikan harga.

Dengar ceramah 'bayar' derma lagi RM10.

Balik rumah tidur dan tunggu kerajaan tumbang.

Itu adalah sebahagian rutin para penyokong PAS yang taksub dengan pemimpin. Sanggup derma RM10 seorang kepada pemimpin untuk membawa suara dan harapan rakyat. Namun hingga kini harga barangan masih lagi tidak turun-turun.

Sedang pemimpin PAS kaya-raya dengan elaun sebagai YB mencecah puluhan ribu sebulan. Para penyokong duduk rumah, lepak kedai kopi dan tidak bekerja kerana mengharapkan bantuan kerajaan.

Kalau tak dapat, punah semua dihamuknya. Punah semua disalahkannya. 

Mentaliti rakyat penyokong PAS.

10 comments:

  1. mentaliti tolol & bahalol & senang kena tipu ni la penyambung nyawa para pemimpin PAS utk terus menerus hidup mewah....kalau nak harap elaun..,, berapa sen la sangat......tiap malam ceramah sambil menipu.....demi isle...demi jihad....takbeer...!!! tong milo pun berjalan.......he..he..he...

    ReplyDelete
  2. macai atau barua umno pernah kasi derma?. kalau tidak pernah tidak perlu nak bising macam babi atau anjing.

    kalau ada kasi derma, boleh aku kasibalik duit derma dari anjing atau babi babi umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma untuk bayar ansuran kereta & maintain bini2 muda lebai PAS, tak pernah! Tapi selalu derma untuk warga kampung & sanak saudara yang tak cukup makan akibat kemiskinan kerana diabaikan oleh kerajaan PAS, dah banyak kali. Anda bagaimana?

      Warga Kelantan.

      Delete
    2. bahasa menunjukan AHLI PARTI
      BAHASA YG NINDAH DARI PENGIKUT PAS
      PARTY BULAN TAMPA BINTANG , cuma ada binatang BAB DAN ANJI

      Delete
    3. Betul ke bro? Ok, byr balik apa yg arwah ayah aku pernah ' sedekah' duit dia setiap kali hadir ceramah. Nk beli beras selalu tak cukup duit, tp kalau dtg ceramah pasti ada duit utk ' jihad'. Aku adik beradik selalu susah x cukup makan pakai kerana panipuan pemimpin pas. Ok, berapa ko sanggup byr balik sekali dgn ganti rugi kesusahan aku adik beradik selama bertahun- tahun. 25k? 50k? Bayar la, aku tuntut ni.....

      Delete
  3. MANA ADAAAA....KAMI SIMPAN DAN MENABUNG DARI KECIK LAGI......

    ReplyDelete
  4. Hahaha.....sedekah kat pemimpin supaya senang bergerak dan merapu bawa suara rakyat kira jihad juga....jihad jahat!.....kesian......hehe

    ReplyDelete
  5. ap yg aq nampak disini adalah ahli2 umno yg berfiran sempit xubah cam se2 tengah org indon..wslm

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg org JAWA pun..diorg ni la yg menindas org2 acheh n merosakkan agama n negara org Islam dalam wilayah indonesia

      Delete
    2. mmg org JAWA pun..diorg ni lah yg menindas n merosakkan agama n negara2 Islam n membunuh ulama...Xpi xsume org JAWA tuh jahad la..

      Delete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...