Konco-konco ku

Tuesday, July 2, 2013

RANI OSMAN DAKWA HIMPUNAN BLACKOUT505 SAMA DENGAN IBADAH HAJI DAN UMRAH!!

DALAM Sidang Dewan DUN Selangor sebentar tadi Dr. Rani Osman, ADUN Meru mengatakan kepada barisan ADUN yang ada di dalam dewan yang himpunan blackout505 anjuran pakatan haram pembangkang adalah menyamai dengan ibadah haji dan umrah umat Islam.

Dikatakan lagi yang himpunan blackout505 adalah dituntut dalam Islam kerana mahu memberi amaran kepada kerajaan persekutuan yang zalim dan menipu dalam pilihanraya sejak 50 tahun yang lalu.

Sambil mengeluarkan fatwa baru tersebut, Rani juga mengagongkan pemimpin Syiah di Iran yang turut menganjurkan perhimpunan di negara tersebut. 

Apa nak jadi dengan pemimpin PAS sekarang ini yang sanggup menjadikan agama Islam sebagai bahan jenaka politik dalam Dewan Negeri Selangor.

14 comments:

  1. terlalu beza umrah dan haji. berkumpul kerana ALLAH dan berkumpul untuk manusia yang tada moral jauh umpama langit dan bumi. jangan dirosakkan akidah oerang islam yea. cari keredhaan ALLAH lebih mulia lagi sisisinya. Wallahualam.

    ReplyDelete
  2. betul tu anon 12.47! berkumpul umrah & haji adalah kerana Allah....tp berkumpul blackout 505 adalah kerana individu yg mempunyai masalah moral yg jijik semata-mata kerana kuasa dunia! wahai ostad rani....jgn asyik korek hidung je!

    ReplyDelete
  3. Astaga. Adakah yg bukan islam yang turut serta tu ibarat mengerjakan haji atau umrah?????? Ini ajaran mana ??????

    ReplyDelete
  4. Inilah manusia yang sesat. Berselindung disebalik kopiah dan imej Islam tapi dia menyesatkan orang lain

    ReplyDelete
  5. Mencampur-adukkan agama dengan politik adalah permaianan Pas selama ini. Apakah sama perhimpunan haram Blackout 505 yg terang-terang memerangi pemerintah dan ingkar arahan undang-undang itu nak disamakan dengan umrah dan haji pulak ?

    Ini adalah perhimpunan yg mencampurkan antara Islam dengan bukan islam dan muhrim dengan bukan muhrim disatukan dalam suasana yang amat jijik sekali. Apakah ini sama dengan kita menjalankan ibadah di mengeliling kaabah ?

    Ikutilah ulasan saya mengenai pendedahan Jusuf Kala tentang dana asing yg diterima oleh Anwar bagi menganjurkan Blackout 505.

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/07/pendedahan-bekas-naib-presiden.html

    ReplyDelete
  6. Kenyataan yg hanya boleh dikeluarkan oleh seorg rasul.

    ReplyDelete

  7. kerajaan dan umno lemah pasal itu jadi begini.punca nya kerana duit pakai sendiri bukan nak menugakkan umno.orang umno tahu pasal contract saja dah dapat dan senang hidup sanak saudara sompong pula,umpama sebelom khir toyo jadi menteri besar abang adik nya pakai motor 125 cc saja tapi bila dah dapat semua pakai mercedes.bila saudara mara dia pandai berniaga!

    ReplyDelete
  8. waakakakaa.....senang nya pakatan haram buat haji...yg pi semua boleh panggil pak haji ..hahahahahaha...haji dam...makan depan belakang....

    ReplyDelete
  9. Nauzubillah....Betul Anon 1.07pm. SAH SESAT Bawa Isthigfar Dr. Rani.

    ReplyDelete
  10. Samalah seperti YB Husam, tak lama lagi kena tangkaplah Dr Rani ni. Harap MAIS dan Umat Islam diNegeri Selangor cepat2 buat polis repot. Jangan memesong lagi menyunsangkan ajaran Islam itu akan buruklah balasannya.

    ReplyDelete
  11. nampaknya pada masa sekarang dah ada gelaran DR. pun belum tentu boleh ikut lagi.

    ReplyDelete
  12. Inilah akibat dari menyamakan himpunan blackout 505 dengan Ibadah Haji / Umrah. Minda pun blackout.

    ReplyDelete

comment please.....