Konco-konco ku

Sunday, July 7, 2013

KHALID GEREJA SOKONG BOIKOT BARANG CINABENG!! #BOIKOTBARANGCINABENG

KEMPEN boikot barangan Cinabeng diteruskan lagi hingga kini Ahli Parlimen dari pakatan sendiri turut mengambil mileage politik terhadap penduduk Shah Alam. Baru-baru ini sekumpulan NGO Islam yang tidak berpuas hati dengan kemunculan secara tiba-tiba kedai G-Ekspress yang dimiliki oleh tokeh besar Giant telah dibuka di kawasan yang majoriti adalah Melayu dan Islam atau lebih tepat lagi di Seksyen 7, Shah Alam.

Di mana ada perhimpunan, disitu pasti ada pemimpin pembangkang. Begitu jugalah dengan kehadiran tanpa disangka oleh penduduk sekitar tentang kemunculan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Gereja yang turut turun berdemo bagi membantah pembukaan kedai Cinabeng ini yang bakal menggugat ekonomi peniaga Melayu dan Islam di sekitar Seksyen 7.

Baguslah jika Khalid Gereja sudah benar-benar ikhlas untuk turut bersama rakyat membantah pembukaan kedai tersebut. Sebagai ahli parlimen adalah lebih sesuai jika Khalid Gereja sendiri pergi membuat petisyen supaya MBSA membatalkan permit atau lesen kedai G-Ekspress di kawasan Seksyen 7. Jangan hanya syok berdemo sahaja tanpa sebarang tindakan.

Apa-apa pun aku secara terbuka dan ikhlas akan terus menyokong gerakan-gerakan boikot barangan Cinabeng tidak kira dari mana-mana parti sekalipun asalkan dapat mempertahankan ekonomi orang Melayu dan Islam.



3 comments:

  1. Khalid Gereja bikin wayang... Suport melayu.... Pasing bola kat dia suruh score gol...rupanya tendang keluar... Jangan dok buat sandiwara Khalid Gerja ooi... Kami tahu sangat wayang kamu.

    ReplyDelete
  2. Demo buat apa ... jangan beli langsung. Boikot sampai kiamat.

    ReplyDelete
  3. aku cadangkan kerajaan bina bangunan ala2 kedai rakyat 1malaysia..buat byk2 kat seluruh negeri..buat mcm kedai atau pasar borong..barang2 amik dari felda..pastu org2 melayu boleh beli dari pemborong melayu ni..tak payah beli kat pemborong cinabeng..boleh buat gak workshop 1malaysia..sapa nk g workshop,boleh pegi workshop melayu ni..

    ReplyDelete

comment please.....