Konco-konco ku

Saturday, July 13, 2013

APA HAK DUTA VATICAN CITY MEMPERTIKAIKAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH DI MALAYSIA??!

AGAMA ISLAM dan Melayu umpama sudah tidak selamat lagi di Malaysia apabila saban hari ada sahaja individu atau organisasi yang mula berani mempertikaikan perlembagaan dan undang-undang dalam Malaysia. Jika sebelum ini ada beberapa organisasi NGO atau parti pembangkang yang mempertikaikan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputra serta Islam, kini mereka sudah berani apabila mula membabitkan Duta Vatican City ke Malaysia iaitu Bishop Joseph Marino.

Semalam satu sidang media khas gabungan NGO Islam Malaysia telah diadakan bagi membantah kenyataan Duta Vatican City ini yang mahukan kalimah Allah boleh digunapakai oleh Kristian di Malaysia. Gabungan NGO tersebut yang diketuai oleh bekas Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Mat Isa mendesak supaya kerajaan Malaysia menghalau Joseph Marino dari Malaysia supaya negara tidak bergolak dengan isu yang bakal dimainkan oleh pihak pembangkang yang sebelum ini berusaha bermati-matian mempertahankan penggunaan kalimah Allah oleh gereja Kristian.

Mohon kerajaan buat sesuatu supaya negara tidak bergolak hanya kerana kenyataan Duta Vatican City ini.

KUALA LUMPUR, 13 Julai – Tindakan Duta Vatican City Ke Malaysia Biskop Joseph Marino mengeluarkan kenyataan berhubung penggunaan kalimah Allah bagi penganut Kristian di negara ini tidak sepatutnya berlaku kerana menimbulkan kegelisahan awam serta boleh menggugat perpaduan rakyat Malaysia. 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata kenyataan itu amat tidak wajar dikeluarkan mana-mana pihak sebagai menghormati sensitiviti umat Islam di negara ini. 
“Sikap bertoleransi antara agama di negara ini sewajarnya diambil kira oleh semua pihak dalam mengeluarkan kenyataan yang boleh ditafsir sebagai mengganggu keharmonian antara agama di Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. 
Beliau menarik perhatian bahawa Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan sebelum ini memutuskan kalimah Allah hanya khusus diguna pakai oleh umat Islam di Malaysia dan tidak wajar disalah guna oleh mana-mana pihak. 
“Saya menasihatkan semua pihak untuk tidak mempolemikkan isu kalimah Allah ini sehingga ia diputuskan di mahkamah kelak,” katanya. 
Sebuah gabungan pertubuhan bukan kerajaan Islam-Melayu semalam mendesak kerajaan mengusir Biskop Joseph Marino berhubung tindakan beliau mengeluarkan kenyataan yang didakwa, antara lain, memuji hujah Persekutuan Kristian Malaysia berhubung penggunaan kalimah Allah dalam kalangan penganut agama itu di negara. - UMNO Online

8 comments:

  1. Usir teresa kok sekali.

    ReplyDelete
  2. Tengoklah si TheresaKokokokBIAWAK, bukan main BONGKAK lagi dengan si paderi Vatican KURANG AJAR tu! Memang DAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina, tetapi telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas) tetapi sekarang telah diambil alih Pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR) - untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, termasuk Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas]. Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, juga sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar. Sebab itulah saya syak Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (lagipun Passport Maalysia tak benarkan ke Israel). Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.

    Dengan politik Barat-Israel yang lebih ganas di zaman ini, melalui sekutu DAP/PKR mereka, bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, pun makin tergadai kepada geng-geng Samseng/Pengganas DAP/PKR termasuk, samada dari kongsi gelap atau pengikut puak evangelis Kristian Zionis ini!

    Dan bila Malaysia ini juga dah DIJAJAH jadi “greater Israel” di Timur, yang merangkumi gabungan Singapura, dan Malaysia dan Indonesia yang keduanya penuh minyak-gas bertimbun, baru padan muka anak-anak Melayu/Islam yang mencium kaki nanah berkudis penjajah Barat-Israel dengan sekutu mereka dari DAP/Red bean militia/PKR!

    Maka NEGARA-NEGARA ISLAM, termasuk Malaysia kita ini, pedulikan si Vatican yang juga sudah diketuai puak Kristian Zionis; dan macam Vatican, pusat KETUA agama dunia! Di Barat bukan main liputan meluas aktiviti Vatican di media termasuk di TV dan acara rasmi Negara (agama lain jangan haraplah!), tetapi Dunia Islam seperti Malaysia diPAKSA mengamalkan "hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam - kesamaan agama, jantina dan bangsa! Dahlah ramai PADERI Kristian asyik terlibat dari berzaman, MENCABUL anak-anak kecil, perempuan mahupun lelaki, tahu nak suruh negara Islam SEMBAH kaki dia! Jahanam betul si Hipokrit ini!

    Dahlah juga PENJAJAH Kristian/Yahudi dari Barat-Israel, asyik menyerang negara Islam yang kaya minyak-gas dan membunuh umatnya, termasuklah di Libya, Iraq, Palestin, Syria, Mali, Lebanon dan banyak lagi, tak juga dihentam si HIPOKRIT Vatican ini!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    ReplyDelete
  3. PEMBETULAN:

    Maka NEGARA-NEGARA ISLAM, termasuk Malaysia kita ini, pedulikan si Vatican yang juga sudah diketuai puak Kristian Zionis; dan macamlah si Vatican ini pusat KETUA agama dunia!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  4. Kita tak nak tanya UMNO sebab UMNO kan kafir.
    Jadi kita nak tanya apa kata PAS tentang ni??
    Sokong ke tidak???
    Bukankah ulama' PAS putuskan kata tak boleh??
    Jadi macam mana sekarang??
    Apa respond PAS dlm hal ni?
    Masih tetap dgn keputusan sidang ulama' yg terdahulu atau ada U-Turn.
    Kita nak dengar keputusan dari Parti Islam SeMalaysia.

    ReplyDelete
  5. Siapakah dulu yang bagi jalan pada orang kafir masuk campur dalam hal-hal Islam? Baca sepotong dua ayat suci Al-Quran, tafsirkan ayat, petik peristiwa-peristiwa Islam dan berbagai lagi. Sekarang jalan yang diberi sudah digunakan sepenuhnya untuk kepentingan kafirun.

    Adakah kita nampak kafirun tersebut berjaya ditarbiyahkan ke Islam? Jawapnya tidak. Yang jelas kafirun ini semakin berani menggunakan kesempatan yang diberi untuk kepentingan agenda mereka.

    Tahniah kepada mereka yang bertanggungjawab!! Semoga Allah merahmati kalian dengan benih yang sudah mula membuahkan hasil.

    (Al-Maidah ayat 82):
    "Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik".

    Riwayat Bukhari:
    “Masing-masing kamu adalah pemimpin yang akan diminta pertanggungjawaban atas kepimpinannya. Seorang amir yang memimpin masyarakat adalah pemimpin yang akan diminta bertanggungjawab ke atas mereka yang dipimpinnya. Seorang laki-laki (suami) adalah pemimpin atas ahli (keluarga) di rumahnya, dia akan diminta bertanggungjawab ke atas mereka(ahli keluarganya). Seorang perempuan (isteri) adalah pemimpin atas rumah tangga suaminya dan anak-anaknya, dia akan diminta bertanggungjawab ke atas kepemimpinannya. Seorang hamba adalah pemimpin atas harta tuannya, dia akan diminta bertanggungjawab ke atas harta(yang diuruskannya) itu. Ketahuilah masing-masing kamu adalah pemimpin dan masing-masing kalian akan diminta bertanggungjawab ke atas mereka yang dipimpinnya”.

    ReplyDelete
  6. Sebagai rakan sepakatan ( dap + pas + pkr ), apakah ti
    ndakan pas keatas dap ?

    ReplyDelete
  7. Apa tindakan Pas sekarang...adakah patut mendiamkan diri atau berdiri bersama umat islam malaysia untuk menentang campur tangan anasir jahat yang sudah nyata.. kalau Pas masih mendiamkan diri....ulama2 Pas semuanya insan yang dayus....hanya berani sesama islam dan sanggup mengkafirkan saudara sendiri tetapi kecut apabila berdepan dengan kaum kafir yang nyata.

    ReplyDelete

comment please.....