Konco-konco ku

Thursday, October 31, 2013

"TUKAR MINYAK HITAM BUKAN RASUAH, TETAPI SEDEKAH KAH KAH KAH!!" - HADI BAWANG

DALAM PRK Kuala Besut yang lalu kita menyaksikan barisan pejuang PAS yang konon menegakkan Islam memberi rasuah minyak motor percuma kepada penduduk di sana. Maka berpusu-pusulah penduduk Kuala Besut mendapatkan bekalan minyak petrol secara percuma hasil sedekah IKHLAS PAS di sana. Yang penting bukan rasuah!

Agak kelakar apabila kali ini di PRK Sungai Limau PAS sekali lagi bermain wayang dengan memberi minyak hitam percuma kepada penduduk Sungai Limau. Dan yang penting ini juga bukan satu rasuah untuk para penduduk Sungai Limau mengundi PAS. BETUL!! Ini bukan RASUAH!!

Siap banner terpampang besar disegenap ruang memberitahu ada program ganti minyak hitam khususnya kepada anak muda Sungai Limau. INI BUKAN RASUAH!!

Konon tidak mahu terikut dengan rentak BN yang memberi RASUAH besar atas penurapan jalan Sungai Limau, pemberian beras dan susu tin. PAS punya identiti sendiri dengan menggunakan hasil dari kutipan derma para penyokongnya untuk membuat AMAL bukan RASUAH dengan menggantikan minyak hitam motor setiap penduduk Sungai Limau.

Dan yang lebih penting ini bukanlah RASUAH PAS!! Ini adalah SEDEKAH KAH KAH KAH!!!

4 comments:

  1. Kutip duit derma dah beribu2 tapi hanya bagi rasuah untuk pengguna motot sahaja. Beri la untuk kereta sekali, 3 jam je... bukan lama pun.

    ReplyDelete
  2. Kalau tak rasuah dan niat bagi dengan iklas. tentu semua rakyat malaysia dapat. kenapa perlu di sg. limau sahaja. fikir...fikirkan lah.

    ReplyDelete
  3. Lepas ni minyak gamat pulak kot..

    ReplyDelete
  4. lepas ni minyak belacak la pulak...kasi urut tote tote macai macai pas sekali... harakah merekah penuh dgn iklan seks kuat.. baru macai semua sokong abis kali ni.. steady la lebai pas melepas...

    ReplyDelete

comment please.....